Interaktīvo mācību metožu izmantošana skolēnu uzņēmējdarbības prasmju attīstīšanai sociālo zinību mācību priekšmetā pamatskolā
Author
Čekaļina, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Ingas Čekaļinas diplomdarba Interaktīvo mācību metožu izmantošana skolēnu uzņēmējdarbības prasmju attīstīšanai sociālo zinību mācību priekšmetā pamatskolā mērķis- pamatojoties uz teorētiskās analīzes un empīriskā pētījuma datiem, izzināt izziņas intereses sekmēšanas iespējas ar interaktīvām mācību metodēm, sociālajās zinībās apgūstot tēmu “Uzņēmējdarbība” 8.klasē. Hipotēze- ja sociālo zinību stundās 8.klasēm ,uzņēmējdarbības tēmas apgūšanai, tiks izmantotas tādas interaktīvas mācību metodes ,kā situāciju izspēle, grupu darbs, diskusijas, biznesa projekta darbs, skolēnu mācību uzņēmumu veidošana ārpusstundu darbā, tiks sekmēta skolēnu izziņas interese par uzņēmējdarbību. Pētījumā analizēta izziņas intereses būtība un tās veidošanās priekšnosacījumi pusaudžu vecumā, mācību metodes raksturojums un klasifikācija, mācību metodes pedagoģiski psiholoģiskais aspekts, izziņas interesi veicinošas mācību metodes un mācību stundās gūtie rezultāti. Pētījuma bāze – 45 Salacgrīvas novada skolas 8. klases skolēni. Pētījuma rezultāti pierāda, ka sociālo zinību stundās, izmantojot tādas interaktīvas mācību metodes, kā situāciju izspēle, grupu darbs, diskusijas, biznesa projekta darbs un ārpusstundās-skolēnu mācību uzņēmumu veidošana, skolēnos veidojas izziņas un darbošanās interese uzņēmējdarbībā. Par to liecina skolēnu emocionālās izpausmes, interese, jautājumi, biznesa projekta darbi, uzmanības brīvprātīga koncentrēšana un gatavība darboties, nodibināto SMU veiksmīga darbošanās, aptaujas datu rezultāti. Diplomdarba izstrādei tika analizēti 37 literatūras avoti latviešu, krievu, angļu valodās. Teorētiskās un praktiskās atziņas atspoguļotas 4 tabulās un 12 attēlos. The aim of the diploma thesis by Inga Čekaļina i.e. The Use of Interactive Teaching Methods for Developing Entrepreneurship Skills of Students in the Scope of Social Sciences in Primary School was to carry out the research basing on the data of theoretical analysis and empirical research and to find out the possibilities of promoting cognitive interest by application of interactive teaching methods, within the topic “Entrepreneurship” in Social Sciences in the 8th grade. Hypothesis – if in Social Science lessons for 8th grade, such interactive learning methods as situation play, group work, discussions, business project work, establishment of student scholastic companies in extracurricular work are applied students' cognitive interest in entrepreneurship will be promoted. The study analyses the essence of the cognitive interest and the preconditions for its formation in adolescence as well as the description and classification of the teaching methods, the pedagogical-psychological aspect of the teaching methods, teaching methods that promote cognitive interest and the results acquired in the course of the lessons. Research base – 37 students of 8th grade of Salacgriva District School. The results of the research reflect that when such interactive teaching methods as situation play, group work, discussions, business project work and extracurricular activities are used within the course of Social Science lessons, students develop cognitive and entrepreneurial interest in entrepreneurship. It can be supported by the emotional expressions of the students that participated in the research, by their interest, questions, business project work, voluntary concentration and readiness to work, successful operation of the established STUDENT TRAINING COMPANIES and survey data results. For the development of the diploma thesis 37 literature sources in Latvian, Russian and English were analysed. Theoretical and practical findings are presented in 4 charts and 12 figures.