Logopēda un pirmsskolas skolotāja sadarbība 3 – 4 gadu vecu bērnu fonemātiskās uztveres attīstības veicināšanā
Author
Aleksandroviča, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums: Logopēda un pirmsskolas skolotāja sadarbība 3 – 4 gadu vecu bērnu fonemātiskās uztveres attīstības veicināšanā. Darba autore: Liene Aleksandroviča Darba zinātniskā vadītāja: Doc. Dr. Paed. Ilze Šūmane Darba saturs: 61 lapaspuses, 10 attēli, 8 tabulas, 11 pielikumi. Pētījuma mērķis: Teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt, logopēda un pirmsskolas skolotāja sadarbības iespējas 3- 4 gadu vecu bērnu fonemātiskās uztveres attīstības veicināšanai. Pētījuma hipotēze: 3- 4 gadu vecu bērnu fonemātiskās uztveres attīstība tiek veicināta, ja logopēds un pirmsskolas skolotājs sadarbojoties izzina bērnu runas un valodas attīstības līmeni, un logopēds sniedz pirmsskolas skolotājam ieteikumus praktiskai darbībai grupā. Pētījuma teorētiskajā daļā darba autore analizē un apraksta dažādu autoru teorētiskās atziņas par valodas un runas attīstību bērniem dažādos vecumposmos, 3 – 4 gadīga bērna attīstību kopveselumā (fizisko, sociālo, emocionālo un kognitīvo attīstību), kā arī par fonemātiskās uztveres nozīmi valodas attīstībā un logopēdiskās korekcijas iespējām. Tika pētīta arī zinātniskā literatūra par logopēda un pirmsskolas pedagoga sadarbību. Pētījuma empīriskajā daļā autore izveido anketu pirmsskolas pedagogiem, lai izpētītu kāda, ir logopēdu un pirmsskolas skolotāju sadarbība, kā arī izveido logopēda un pirmsskolas skolotāja sadarbības modeli fonemātiskās uztveres veicināšanai 3 – 4 gadīgiem bērniem. Title of diploma: Cooperation between speech therapist and a pre-school teacher in promoting the development of phonetic perceptions of children aged 3 to 4 years. Author of the work: Liene Aleksandroviča Scientific Head of Work: Doc. Dr. Paed. Ilze Šūmane Work content: 61 pages, 10 pictures, 8 tables, 11 attachments. The purpose of the study: In theory, to explore and practically test, speech therapists and pre-school teacher’s collaboration opportunities for the development of phonetic perceptions of 3-4-year-olds Study hypothesis: The development of phonetic perceptions of 3-4-year-olds is promoted when a speech therapist and a pre-school teacher learn the levels of speech and language development of children in collaboration, and the speech therapist gives the pre-school teacher recommendations for practical activities in the group. In the theoretical part of the study, the author of the work analyses and describes the theoretical knowledge of the various authors on the development of language and speech in children at different ages, the development of a 3-4-year-old child in general (physical, social, emotional and cognitive development), as well as the importance of phonetic perceptions in language development and the possibilities for speech therapy adjustment. Scientific literature on speech therapists and Pre-School Teachers Co-operation was also studied. In the empirical part of the study, the author shall set up a questionnaire for preschool teachers to investigate what is a collaboration between speech therapists and preschool teachers, and shall establish a model of cooperation between a speech therapist and a preschool teacher to promote phonetic perceptions for 3-4-year-olds.