• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lasītprasmes veicināšana 5-6 gadus veciem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem

Thumbnail
View/Open
299-76424-Prinkalne_Ilga_ip18112.pdf (2.481Mb)
Author
Prinkalne, Ilga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba mērķis:pētīt lasītprasmes veicināšanas iespējas 5-6 gadus veciem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem ar vizuālo materiālu palīdzību.Darba pirmajā nodaļā autore apskata bērnu vecumposma attīstības īpatnības,fizioloģiju un psiholoģiju dažādu autoru skatījumā. Otrā daļā autore apskatīja un pētīja dažādus zinātniskās literatūras avotus un rakstus,kas saistīt ar lasītprasmes raksturojumu, veicinošiem un kavējošiem faktoriem, metodiku,kas veicina lasītprasmes attīstību. Iegūtās atziņas izmantoju pētāmās tēmas aprakstam.Trešajā daļā veicu pētniecisko darbu par vizuālo materiālu izmantošanu lasītprasmes veicināšanā. Analizēju literatūru, vadīju nodarbības, gatavoju metodiskos materiālus. Apkopoju datus un izdarīju secinājumus.
 
Aim of the work: to study the possibilities of promoting literacy if 5-6 year old children with mixed developmental disabilities with the help of visual materials. In the first chapter, the author examines the peculiarities of children's age development,physiology and psychology from the point of various authors.In the second part, the author reviewed and researched various sources and articles in the related to the characteristics of reading, promoting and inhibiting factors,methodology that development of reading. The obtained findings and I use to describe the research topic. In the third part,I do research work on the use of visual materials in the promotion of reading skills. I analyzed the literature, led classes, prepared methodological materials. I gathered data and drew conclusions.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50547
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV