Lielās un smalkās motorikas ietekme lasītprasmes veicināšanā 5 – 6 gadus veciem bērniem
Autor
Stafecka, Gunita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba nosaukums: „Lielās un smalkās motorikas ietekme lasītprasmes veicināšanā 5 – 6 gadus veciem bērniem.” Diplomdarba autore: Gunita Stafecka. Darba zinātniskā vadītāja: Mg. paed., Egija Laganovska. Diplomdarba apjoms: 58.lpp.; 102 avoti; 21 pielikums. Pētījuma mērķis: Apzināt lielās un smalkās motorikas ietekmi uz lasīt mācīšanās procesu. Pētījuma hipotēze: 5 – 6 gadīgu bērnu lasītprasme ir veiksmīgāka, ja: •tiek ievērotas bērna vecumposma un attīstības individuālās īpatnības; •lasītprasmes veicināšanā tiek izmantots lielās un smalkās motorikas vingrinājumi. Diplomdarba teorētisko pamatu veido pedagoģiski psiholoģiskās atziņas, kas balstās uz ārzemju (Piažē, Ļ. Vigotska, J. A. Komenska u.c.), gan Latvijas pedagogu un psihologu (S. Tūbeles, I. Miltiņas, A. Baumanes, D. Lieģenieces u.c.) teorētiskajām atziņām par sekmīgas lasītprasmes nosacījumiem. Galvenie jautājumi, kas analizēti teorētiskajā daļā, ir lasītprasmes veicinošo faktoru būtība, lasītprasmes veidošanās procesā pirmsskolā, kā arī lielās un smalkās motorikas ietekme uz bērnu attīstību. Praktiskajā daļā tika veikts pētījums Salaspils X PII, izmantojot šādas metodes – literatūras izpēte, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, pedagoģiskā novērošana. The title of the paper: „The significance of gross motor and fine motor skills effect of the 5-6 age children on the reading know – how facilitation”. The author of the paper: Gunita Stafecka. Paper’s supervisor: Mg. paed., Egija Laganovska. Paper’s content: 58. foliage; 102 sources; 21. addition. Hypothesis of the research: the reading skills of 5 – 6-year olds are more successful if: •the individual characteristics of child's age and development are taken into consideration. •gross and small motor exercises are used to develop reading skills. Research’s purpose. Knowingly of the significance of gross motor and fine motor skills effect to the reading learning process. Theoretic foundation of the graduation work formative – appreciation of pedagogic and psychological, what to hold up of oversea (Piažē, Ļ. Vigotska, J. A. Komenska and other), ever Latvia pedagogue and psychological (S. Tūbeles, I. Miltiņas, A. Baumanes, D. Lieģenieces and other) theoretic appreciative about conditional of the successful reading know – how. Governing questions, what analyze theoretic holding it is reading know – how promotional factors substance, in the reading know – how pollution process to the preschool as well as of gross motor and fine motor skills effect to the children development. Practice holding was performed research in Salaspils X kindergarten, utilization thus method – literature study, pedagogical pilot activities, pedagogical observation.