Show simple item record

dc.contributor.advisorUpmane, Anda
dc.contributor.authorMaršāne, Valda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:05:48Z
dc.date.available2020-06-30T01:05:48Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other76496
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50555
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot kāda sakarība pastāv starp iepazīšanās portālu lietošanas motīviem un tumšās triādes personības iezīmēm. Pētījumā piedalījās 686 Latvijas iepazīšanās portāla Otrapuse.lv lietotāji, 420 sievietes un 266 vīrieši. Pētījumā tika uzmantotas divas aptaujas: Īsā tumšās triādes skala (Short Dark Triad Scale, Jones & Paulhus, 2014). Latvijā metodi adaptējusi Laima Baldiņa (Baldiņa, 2017); Iepazīšanās portāla Otrapuse.lv lietošanas motīvi aptauja ( Tinder Motives Scale (TMS), Timmermans & De Caluwé, 2017). Aptauja tika adaptēta maģistra darba ietvaros. Pētījumā izvirzītie jautājumi: 1. Kāda sakarība pastāv starp iepazīšanās portāla lietošanas motīviem un tumšās triādes personības iezīmēm? 2. Kādas atšķirības iepazīšanās portālu lietošanas motīvos un tumšās triādes personības iezīmēs pastāv starp vīriešiem un sievietēm? 3. Kāda sakarība pastāv starp iepazīšanās portālu lietošanas motīviem, tumšās triādes personības iezīmēm, izglītības līmeni, vecumu un iepazīšanās portālu lietošanas paradumiem? Tika iegūti rezultāti, ka Otrapuse.lv iepazīšanās portāla lietotājiem pozitīvas saistības pastāv starp gandrīz visiem iepazīšanās portāla lietošanas motīviem un tumšās triādes personības iezīmēm, izņemot attiecību veidošanas motīvu un psihopātijas rādītajiem, kur saistība netika konstatēta.
dc.description.abstractThe aim of current research was to find out the motivation of use dating websites and the correlation with the dark triad of personality. The participants of this study included 686 users of the Latvian dating site Otrapuse.lv, 420 women and 266 men. There were two surveys used in the study: “The Short Dark Triad Scale” (Jones & Paulhus, 2014). In Latvia, the method has been adapted by Laima Baldiņa (Baldiņa, 2017); “Motives for using the dating site Otrapuse.lv” (Tinder Motives Scale (TMS), Timmermans & De Caluwé, 2017). The scale has been adapted in this study. Questions of this study are as follows: 1. What is the connection between the motives for using the dating site and the personality traits of the dark triad? 2. What are the differences between men and women in motives for using the dating site and in the personality traits of the dark triad? 3. What is the relationship between the motives for using dating site, the personality traits of the dark triad, the level of education, the age and the habits of using dating sites? The results were obtained that users of Otrapuse.lv dating portal have a positive relationship between almost all the motives for using the dating site and the personality traits of the dark triad, except for the relationship motive and psychopathy indicators, where no relationship was found.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectPersonības tumšā triāde
dc.subjectIepazīšanās portālu lietošanas motīvi
dc.subjectPersonality dark triad
dc.subjectmotives for using dating sites
dc.titleIepazīšanās portāla lietošanas motīvi un personības tumšā triāde
dc.title.alternativeMotivation to Use Dating Website and The Dark Triad of Personality
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record