Mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu izpēte Žorža Serā daiļradē vizuālās mākslas stundās 7. klasē
Autor
Krastiņa, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Irbe, Ingrīda
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba galvenais mērķis ir izpētīt Žorža Serā mākslinieciskos izteiksmes līdzekļus un to izmantošanas iespējas 7. klases vizuālās mākslas stundās. Darbs sastāv no trīs nodaļām, kurās autore izvirza vairākus uzdevumus, pēta un analizē mākslinieciskos izteiksmes līdzekļus Ž. Serā daiļradē, veic vizuālās mākslas pamatizglītības standarta un programmas izpēti 7. klasei, balstoties uz pusaudžu posma vecuma īpatnībām no psiholoģiskā un pedagoģiskā aspekta, izstrādā un realizē uzdevumu kopu, veido piemērotākās mācību metodes un katram uzdevumam atbilstošus vērtēšanas kritērijus, kā arī analizē un apkopo pedagoģiskajā izmēģinājuma darbībā iegūtos rezultātus. Diplomdarba noslēgumā var iepazīties ar pētījuma rezultātiem un secinājumiem. Pielikumā ir pievienotas uzskates materiālos izmantotās mākslinieka reprodukcijas, aptaujas anketas paraugs, izstrādātā uzdevumu kopa, vērtēšanas sistēmas tabulas un skolēnu radošo darbu attēli. Atslēgvārdi: Žoržš Serā, puantilisms, krāsu optiskā sajukšanās, forma,punkts. The main goal of the diploma thesis titled “Research of the Artistic Expression Means in the Works of Georges Seurat in Visual Art Classes in Grade 7” is to study G. Seurat's artistic means of expression and the possibilities of their use in grade 7 visual art lessons. In order to achieve the goal, several tasks have been set in three chapters, within which the author has studied and described the means of artistic expression in Georges Seurat's works; has researched the basic education standards and program for grade 7 visual art lessons. The author has also researched peculiarities of adolescent age; she has developed and applied a set of tasks as well as the most appropriate teaching methods matching the evaluation criteria appropriate to each task. The author has also analyzed and summarized the results obtained in the pedagogical pilot activity. At the end of the diploma thesis you can get acquainted with the research results and conclusions. The appendix includes the artist’s reproductions used in the visual materials as well as the questionnaire, the developed set of tasks, the evaluation system charts and pictures of the students' works. Keywords: Georges Seurat, pointillism, optical mixing of colors,shape,point.