Rotaļu izmantošana starpzobu izrunas korekcijai piecus gadus veciem bērniem
Autor
Teļežņikova, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba autors: Irina Teļežņikova Diplomdarba zinātniskā vadītāja: Mg. paed. Egija Laganovska Diplomdarba nosaukums: Rotaļu izmantošana starpzobu izrunas korekcijai piecus gadus veciem bērniem. Diplomdarba mērķis: noskaidrot kā rotaļu izmantošana palīdz mazināt starpzobu izrunas traucējumus piecus gadus veciem bērniem. Pētījuma hipotēze: starpzobu izrunu bērniem var mazināt, ja savlaicīgi novēro, diagnosticē runas un valodas traucējumus; ievēro bērnu vecumposma īpatnības; tiks izmantotas mērķtiecīgi atlasītas rotaļas. Izmantotās pētījuma metodes: (teorētiskās, empīriskās) •darba pirmajā nodaļā tiek analizēta teorētiskā literatūra par bērnu runas un valodas attīstību, izrunas traucējumiem pētījuma kontekstā, rotaļu nozīme valodas attīstībā. •otrajā nodaļā ir pētījums par bērnu starpzobu izrunas korekciju. Šajā nodaļā tiek aprakstītas pētījuma metodes, uzdevumi un analizēti pētījuma rezultāti. Darba beigās darba autore apkopo secinājumus par pētījumā iegūtiem rezultātiem saistībā ar darba mērķi un izvirzīto hipotēzi. Pētījuma periods: 2019. - 2020. gads. Par pētījuma avotiem tika izmantota pedagoģijas un psiholoģijas literatūras teorija, datu bāzes un akadēmiskā literatūra. Diplomdarba apjoms ir 55. lpp. Pētījuma veikšanai darbā iekļautas 4 tabulas un 6 attēli, darbam pievienoti 5 pielikumi. Pētījuma veikšanai izmantoti 29 literatūras avoti, no kuriem 3 ir svešvalodā. Atslēgas vārdi: valoda, runa, starpzobu izruna, rotaļas. Author of the work: Irina Teļežņikova Work supervisor: Mg. paed. Egija Laganovska Title of work: use of toys for the correction of interdental pronunciation in five-year-old children. Aim of the twork: to find out how the use of toys helps to reduce interdental pronunciation disorders in five-year-old children. Research hypothesis: interdental pronunciation in children can be fixed if speech and language disorders are observed and diagnosed in time; take into account the peculiarities of the age of children; purposefully toys will be used. Research methods used: (theoretical, empirical) •The first chapter analyzes the theoretical literature on children’s speech and language development, pronunciation disorders in the context of research, the role of games in language development. •The second chapter contains a study on the correction of the interdental pronunciation in children. This chapter describes the research methods, tasks and analyzes the research results. At the end of the work, the author summarizes the conclusions about the results obtained in the study in relation to the aim of the work and the hypothesis. Research period: 2019 – 2020. The theory of pedagogy and psychology literature, databases and academic literature were used as a research sources. The workload of thesis is 55 pages, for the research, the work includes 4 tables and 6 pictures, 5 applications are attached to work. 29 literature sources were used for the research, 3 of which are in a foreign language. Key words: language, speech, interdental pronunciation, toys.