Mācīšanās motivācijas veicināšanas iespējas, izmantojot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, 5. klasē sociālajās zinībās
Author
Andiņa, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalve, Aija
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba nosaukums “Mācīšanās motivācijas veicināšanas iespējas, izmantojot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, 5. klasē sociālajās zinībās.” Darba autore Inga Andiņa, darba vadītāja Mg. paed., lektore Aija Kalve. Pētījuma mērķis ir pētīt 5. klases skolēnu mācīšanās motivācijas veicināšanas iespējas sociālo zinību stundās, izmantojot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas. Darba teorētiskajā daļā autore veica teorētiskās literatūras analīzi par jēdzienu motivācija. Analizēja teoriju par pusaudžu vecumposma īpatnībām pētāmās problēmas kontekstā, normatīvo dokumentu prasības sociālo zinību mācību procesa organizēšanā, kā arī apkopoja informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošanas priekšrocības un riskus mācību procesā. Lai izpētītu reālo situāciju skolā un pārbaudītu iegūtās atziņas no teorijas praksē, darba autore veica empīrisku pētījumu par mācīšanās motivācijas veicināšanas iespējām sociālo zinību stundās, izmantojot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas. Lai sasniegtu pētījuma mērķi, tika izmantotas sekojošas pētīšanas metodes: novērošana, anketēšana, intervija, kā arī pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Pētījuma bāzi veido 72 5. klases skolēni. Empīriskajā pētījumā iegūtie rezultāti apstiprina darbam izvirzīto hipotēzi, ka skolēnu mācīšanās motivācija sociālo zinību stundās tiek veicināta, ja skolotājs mācību satura apguvei mērķtiecīgi izmanto informācijas un komunikācijas tehnoloģijas. Bakalaura darbs sastāv no 67 lpp., 3 nodaļām, 6 tabulām, 21 attēla un 3 pielikumiem, 75 literatūras avotiem. Title of the bachelor's thesis "Promotion of the possibilities of learning motivation, using information and communication technologies, in social knowledge at 5th grade." Author of the work Inga Andina, supervisor and lecturer Mg.paed. Aija Kalve. The objective of the research is to investigate the possibilities of promoting the learning motivation of 5th grade students in social science lessons using information and communication technologies. In the theoretical part of the thesis, the author performed an analysis of the theoretical literature on the definition of motivation. Analyzed the theory of the peculiarities of adolescents in the context of the research problem, the requirements of normative documents in the organization of the social sciences education process, summarized the advantages and risks of using information and communication technologies in the learning process. In order to investigate the real situation at school and test the theoretical conclusions in the practice, the author performed an empirical research on the possibilities of promoting learning motivation in social science lessons using information and communication technologies. To achieve the goal of the research, the following research methods were used: observation, questionnaire, interview and the action of the pedagogical experiment as well. The research base consists of 72 5th grade students. The results obtained in the empirical research confirm the initiated hypothesis of the thesis, that the motivation of students to learn in social science lessons is promoted much more, if the teacher purposefully uses information and communication technologies to acquire the study content. The bachelor's thesis consists of 67 pages, 3 chapters, 6 charts, 21 figures (images) and 3 annexes, 75 literature and other sources.