10-12 gadīgu bērnu muzikālās dzirdes attīstība veiksmīgai mūzikas apguvei
Autor
Lavrinoviča, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba temats ir “11-12 gadīgu bērnu muzikālās dzirdes attīstība veiksmīgai mūzikas apguvei”. Darba mērķis ir izstrādāt tādu muzikālās dzirdes attīstības plānu, kas sistematizētā veidā spētu uzlabot bērnu muzikālo dzirdi un pilnveidotu viņu vispārējās zināšanas mūzikā. Pētījuma pirmajā posmā sakopota informācija par dzirdes fizioloģiju, tās īpašībām un izpausmi sajūtu mijiedarbībā. Tiek apskatīti vairāki zinātniski pētījumi par muzikālās informācijas apstrādi un ietekmi uz smadzenēm, kā arī uztveres veidiem. Otrā daļa ietver analīzi par mūzikas izglītības iespējām Latvijā un Spānijā, kā arī dažādu oficiālo vispārējās un profesionālās mūzikas izglītības standartu salīdzinājumu. Praktiski pētnieciskajā daļā ir strādāts ar divpadsmit 4. mūzikas klases skolēniem Ágora Lledó Internacionālajā skolā, Spānijā. Pētījums iekļauj divu dzirdes testu izveidi, to pielietojumu, analīzi un katra skolēna izaugsmes iespēju aprakstu. Tiek uzsvērta muzikālās dzirdes trenēšana caur sistemātisku un daudzveidīgu uzdevumu iekļaušanu mācību procesā. The topic of the master thesis is "Development of musical hearing of 11-12 year old children for successful music learning". The aim of the work is to develop a musical hearing evolution plan that would help to improve children's musical hearing in a systematic way and progress their general knowledge of music. At the beginning of the study, information on auditory physiology, its qualities and expression in the interaction of feelings was collected. Several scientific studies on the processing of musical information and its effects on the brain, as well as on the ways of perception are considered. The second part includes an analysis of music education opportunities in Latvia and Spain, as well as a comparison of various official general and professional music education standards. In the practical research part, twelve 4th grade music students have been worked with at the Ágora Lledó International School, Spain. The research includes the development of two hearing tests, their application, analysis and a description of each student's growth opportunities. Emphasis is placed on training musical hearing through the systematic and varied tasks and their inclusion in the learning process.