Didaktiskās spēles un kustību aktivitātes kā līdzeklis 1.klases skolēnu uzmanības sekmēšanai matemātikas stundās
Автор
Trope, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba “Didaktiskās spēles un kustību aktivitātes kā līdzeklis 1. klases skolēnu uzmanības sekmēšanai matemātikas stundās” mērķis ir izpētīt jaunākā skolas vecuma bērnu uzmanības darbību mācību procesā, lai iekļaujot didaktiskās spēles un kustību aktivitātes, sekmētu labu uzmanību spēju attīstīšanu 1. klases skolēniem. Pētījumā ietverta teorētiskā analīze par uzmanību, bērna attīstības raksturojumu un didaktisko spēļu un kustību aktivitāšu nozīmi bērna izziņas darbības attīstībā. Pētījuma praktiskās daļas realizēšanai, lai noskaidrotu uzmanības attīstīšanas paņēmienus, ir veikta skolotāju intervijas, skolēnu testēšana un ekspertu aptauja. Nobeigumā sniegti galvenie secinājumi, kā arī izstrādāti ieteikumi un apkopoti metodiskie materiāli uzmanības sekmēšanai mācību procesā. Atslēgvārdi: uzmanība, didaktiskās spēles un kustību aktivitātes. The aim of the diploma thesis “Didactic Games and Activities as Tools for Improving Attention Span in Maths Classes for First-Grade Students” is to investigate the role of attention in the learning process in order to improve pupils’ attention skills by utilizing didactic games and physical activities. The study delves into a theoretical analysis of attention, the characterization of child development and the developmental significance of didactic games and physical activities. For the practical element of the research, teachers interviews, student testing and an expert survey were carried out to explore attention development techniques. Finally, the main conclusions, recommended strategies and methodological materials for the development of learners’ attention are presented. Keywords: attention, didactic games, physical activities.