Latviešu valodas un literatūras integrētas apguves iespējas 10. klasē
Autor
Ašmane, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vulāne, Anna
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarbā Latviešu valodas un literatūras integrētas apguves iespējas 10. klasē izvirzīts mērķis izstrādāt integrētu didaktisko materiālu Noras Ikstenas personības un romāna “Mātes piens” integrētai apguvei latviešu valodas un literatūras stundās un izvērtēt tā piemērotību 10. klases skolēnu prasmes uztvert literāru darbu valodiskā un mākslinieciskā veselumā attīstīšanai. Pētāmās problēmas aktualitāti nosaka tas, ka Valsts izglītības satura centra īstenotā projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” jaunā mācību programmas satura prasību īstenošana sāksies 2020. gada 1. septembrī, bet pagaidām nav atbilstošu mācību līdzekļu latviešu valodā un literatūrā. Diplomdarba piecās nodaļās piedāvāts ieskats mācību satura regulējošo normatīvo dokumentu analīzē, valodnieku, literatūrzinātnieku un psiholoģijas doktoru teorētiskajās atziņās, pamatota didaktiskā materiāla izstrāde, raksturota pedagoģiskā izmēģinājuma darbība un analizēti iegūtie rezultāti. Pielikumos apkopoti didaktiskajā materiālā iekļauto darba lapu un citu izdales materiālu paraugi, vērtēšanas kritēriji, mācību stundu konspekti un skolēnu izveidotā literārā avīze. Diplomdarbs iesakāms gan studentiem, gan vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotājiem, kā arī postmodernisma literatūras cienītājiem. Diplomdarba apjoms ir 72 lpp. Atslēgas vārdi: integrētas mācības, Nora Ikstena, tekstveide, romāns, literārā avīze. The aim of the Diploma Paper Opportunities for Integrated Learning of the Latvian Language and Literature in Grade 10 is to develop an integrated didactic material for the integrated learning of the personality of Nora Ikstena and the novel “Soviet milk” of Latvian language and literature and to assess its suitability for the development of the skills of the 10th grade pupils in the linguistic and artistic world. The topicality of the problem is the fact that the implementation of the content requirements of the “Competencies approach in the learning content” project implemented by the State Education Content Centre will start on 1st September 2020, but there are currently no adequate means of teching in Latvian and literature. Five chapters of the Diploma Paper offer an insight into the analysis of the regulatory documents regulating the content of teaching, the theoretical knowledge of linguists, Literal-scientists and psychology doctors, the development of a well-founded didactic material, describing the teaching experimental activity and analysing the results are obtained. Thet attachments summarise samples of worksheets and other handouts included in the didactic material, evaluation criteria, constipation of lessons and a literary newspaper created by pupils. Diploma Paper is advisable both to the students and highschool Latvian language and literature teachers, as well as those who prefer postmodern literature. The amount of Diploma Paper is 72 pages. Keywords: Integrated learning, Nora Ikstena, text reference, novel, literary newspaper.