Skolēnu mācību satura apguve integrētā angļu valodas un matemātikas mācību procesā sākumskolas 3. klasē
Author
Agarelova, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Petere, Anita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienu pasaule nepārtraukti attīstās. Cilvēkiem tiek dots bezgalīgs jaunas informācijas apjoms, un skolas uzdevums ir palīdzēt skolēnam atvērt pasauli. Uzdevumos ietilpst attīstīt skolēna domāšanas prasmes, analizējot un sistematizējot informāciju, pielietojot iegūto informāciju praksē. Izglītība Latvijā ar lieliem soļiem attīstās, izmantojot visjaunākās pieejas un metodes. Viena no metodēm – integrētā izglītība. Bakalaura darbs “Skolēnu mācību satura apguve integrētā angļu valodas un matemātikas mācību procesā sākumskolas 3. klasē” sastāv no ievada, četrām nodaļām, secinājumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta un pielikumiem. Lai veiktu pētījumu par bakalaura darba tēmu “Skolēnu mācību satura apguve integrētā angļu valodas un matemātikas mācību procesā sākumskolas 3. klasē”, tika izmantotas sekojošas datu vākšanas metodes: zinātniskās, pedagoģiski psiholoģiskās literatūras avotu analīze, normatīvo dokumentu analīze, intervija ar ekspertu un pedagoģiskā novērošana. Ievadā tiek atspoguļota bakalaura temata aktualitāte mūsdienās, norādīts pētījuma objekts, priekšmets, mērķis, hipotēze un pētījuma uzdevumi. Pirmajā daļā tika analizēta zinātniskā literatūra un avoti. Tika analizēti temati par: skolēnu attīstības raksturojumu, mācību integrācijas būtību un integrēto mācību saturu. Otrajā daļā veikts pētījums, kur darba autore intervēja skolotāju, novēroja un vadīja mācību stundas atbilstoši bakalaura tēmai. Visi pētījuma uzdevumi tika realizēti un analizēti. Bakalaura darba beigās ir izdarīti secinājumi. Bakalaura darba apjoms 65 lappuses. Darbs ietver 35 literatūras avotus un 7 pielikumus. Atslēgvārdi: sākumskolas skolēni, integrācija, angļu valodas un matemātikas apmācība. The modern world is constantly evolving, people are given endless amounts of new information and the school's aim is to help them to “open the World”. School has a huge role in developing pupil's thinking skills by analysing and systematising information, using the information obtained in practice. Education in Latvia comes with great strides to the future, using the most recent approaches and methods. One of the methods is integrated education. The Diploma Paper describes “Students’ learning content acquisition in the integrated English and Mathematics teaching process in the 3rd grade of primary school” It consists of an introduction, four chapters, conclusions, list of used literature and appendix. In order to complete the research of the Diploma Paper the following data collection methods were used: analysis of scientific, pedagogical psychological literature sources, analysis of regulatory document, the interview with an expert and pedagogical observation. The introduction reflects the relevance of the bachelor's subject nowadays, shows the subject, object, purpose, hypothesis, and study tasks. The first part consists of the analysis of the scientific literature and sources. The following subjects were analysed: the characteristics of pupil development, the nature of learning integration and the integrated learning content. In the second part the author interviewed the teacher, observed and indicated the teaching lessons according to the subject of the Diploma Paper. All the tasks of the study were done and analyzed. Conclusions have been reached at the end of the bachelor's work. Diploma Paper contains 65 pages, 35 literature sources and 7 appendixes. Keywords: young language learners, integration, content of English and Mathematics teaching.