Sociālpedagoģiskā darbība izglītības iestādē brīva laika radīto socializācijas risku mazināšanai 1. - 3. klašu skolēniem
Автор
Cunajeva, Jelizaveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Jelizavetas Cunajevas diplomdarbam „Sociālpedagoģiskā darbība izglītības iestādē brīvā laika radīto socializācijas risku mazināšanai 1.-3. klašu skolēniem”. Diplomdarba mērķis- noskaidrot brīvā laika radītos socializācijas riskus un sociālā pedagoga darbības iespējas to mazināšanā 1.-3. klašu skolēniem, izstrādāt sociālpedagoģiskās darbības programmu 1.-3. klašu skolēnu brīvā laika radīto socializācijas risku mazināšanai, veikt tās aprobāciju un iegūto rezultātu analīzi. Teorētiskajā daļā apskatīta sociālā pedagoga darbība, socializācijas process un ar to saistītie riski, brīvā laika jēdziens un ar to saistītie apdraudējumi 1.-3. klašu skolēniem un līdzšinējā Latvijas skolu pieredze brīvā laika radīto risku mazināšanai. Praktiskajā daļā tika veikts pētījums Rīgas X vidusskolā, izstrādāta sociālpedagoģiskā darbības programma brīvā laika radīto socializācijas risku mazināšanai un veikta tās aprobācija. Atslēgvārdi: brīvais laiks, riski, socializācijas process, sociālpedagoģiskā darbība. For diploma thesis by Jelizaveta Cunajeva „Socio-pedagogical activity in an educational institution to reduce the socialization risks caused by free time 1.-3. class students”. The aim of the diploma thesis is to find out the risks of socialization created by free time and the possibilities of a social pedagogue's activity in reducing them for students of grades 1-3, to develop a program of social pedagogical activities for 1-3 graders to reduce the risks of socialization caused by free time of students, to perform its approbation and analysis of the obtained results. The theoretical part deals with the activity of a social pedagogue, the process of socialization and the risks associated with it, the concept of leisure time and the dangers associated with it for students of grades 1-3 and the current experience of Latvian schools in reducing the risks caused by leisure time. In the practical part, research was carried out in Riga X Secondary School, a socio-pedagogical action program for reducing the socialization risks caused by free time was developed and its approbation was performed. Key words: free time, risks, socialization process, social pedagogical activity.