Darbs ar tekstu skolēnu lasītprasmes pilnveidei bioloģijas apguvē
Autor
Kabakova, Elīza
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Birziņa, Rita
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba mērķis ir izpētīt, kā, izmantojot dažādas lasīšanas stratēģijas darbā ar tekstu bioloģijas mācību procesā, tiek pilnveidota skolēnu lasītprasme. Mērķa sasniegšanai veikta zinātniskā literatūras analīze un empīrisks pētījums. Pētījumā veikta jaunā 7. klases bioloģijas mācību satura kontentanalīze. Izstrādāti un aprobēti uzdevumi lasītprasmes pilnveidošanai bioloģijā, veikta skolēnu anketēšana. Pētījuma rezultātā noskaidrots, ka dažādu lasīšanas stratēģiju izmantošana bioloģijas mācību procesā palīdz skolēniem pilnveidot lasītprasmes līmeni, kas pilnveido bioloģijas mācību priekšmeta apguvi. The purpose of the thesis to explore how student reading skills are improved through different reading strategies in the biology learning process. It is essential to analyse scientific literature and accomplish empirical research to reach the purpose. Constable analysis performed in the new biology teaching content of Class 7. Developed and verified challenges for improving reading skills in biology. The study shows that the use of different reading strategies in the biology learning process helps students to improve reading literacy levels, which enhances the learning of biological learning.