Latvijas pamatizglītības kvalitātes starptautiskas novērtēšanas rezultāti un analīze kā informatīvā bāze izglītības vadības lēmumu pieņemšanai
Автор
Kiseļova, Rita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kangro, Andris
Дата
2011Metadata
Показать полную информациюАннотации
Promocijas darba „Latvijas pamatizglītības kvalitātes starptautiskas
novērtēšanas rezultāti un analīze kā informatīvā bāze izglītības vadības lēmumu
pieņemšanai” mērķis ir, veicot pētījumu OECD Starptautiskās skolēnu novērtēšanas
programmas ietvaros un pamatojoties uz starptautiski atzītu salīdzinošo izglītības
pētījumu konceptuālo modeli, noteikt Latvijas pamatizglītības kvalitātes līmeni
matemātikā, lasīšanā un dabaszinātnēs, analizēt tā atkarību no dažādiem Latvijas
izglītības sistēmu, skolu un skolēnu raksturojošiem faktoriem.
Rezultātu analīzes gaitā iegūta objektīva informācija par Latvijas pamatizglītības
kvalitāti starptautiskā un nacionālā salīdzinājumā, noteikti skolēnu sasniegumus
ietekmējošie faktori, kā arī analizētas pamatskolēnu biežāk izmantotās mācīšanās
stratēģijas un skolēnu vēlme saistīt savu nākotnes karjeru ar dabaszinātnēm, veikta
OECD SSNP matemātikas uzdevumu satura un Latvijas valsts pamatizglītības
matemātikas standarta satura salīdzinoša analīze. Balstoties uz iegūto informatīvo
bāzi, izstrādāti ieteikumi izglītības politiķiem, pašvaldību vadītājiem, skolu
direktoriem un skolotājiem pamatizglītības kvalitātes paaugstināšanai Latvijā. The aim of the doctoral thesis „Results and analysis of the international assessment
of the quality of basic education of Latvia as the informative basis for making
education management decisions” is to define the level of the quality of basic
education in mathematics, reading and science on the basis of the study carried out
in the OECD Programme for International Student Assessment and on the basis of
the conceptual model, which has been internationally recognized, to analyze the
dependence of this level of the quality of education in Latvia on different factors that
characterize the education system of Latvia, schools and students.
The analysis of the results provided objective information about the quality of the
basic education of Latvia in the international and national comparison; the factors
influencing students’ achievement have been defined and the learning strategies
used more frequently by the basic school students have been analyzed as well as the
students’ desire to link their future career with science; the comparative analysis of
the OECD PISA content of the mathematical tasks and the content of the National
Basic Education Standard of Mathematics, the Republic of Latvia, has been
performed. Recommendations for education policy makers, the heads of local
municipalities, school principals and teachers have been developed on the basis of
the obtained informative basis in order to increase the quality of basic education in
Latvia.