Sejas emociju uztvere tērzēšanas sistēmās
Author
Staņēviča, Aiva
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba ietvaros tika pētīts, kā tērzēšanas sistēmu aģentu vizuālais tēls spēj ietekmēt cilvēka uzskatus par tiem. Darba ietvaros tika veikts eksperiments divās daļās – pirmajā daļā starp diviem tēliem bija nepieciešams izvēlēties sev tīkamākais, otrajā daļā – izvēlēties virtuālā tēla izrādīto emociju, kā piemēram, prieku, bēdas u.c., pēc sejas izteiksmes. Darba ietvaros tika secināts, ka vispozitīvāk tika vērtēts eiropeiskas rases jaunas sievietes tēls, kas liek secināt, ka šāda tipa virtuālie aģenti nestu vislielāko lietotāja apmierinātības līmeni. Pētījuma rezultātā tika arī apstiprināts, ka sejas izteiksme ne vienmēr nodod konkrētu emociju. Eksperimenta dalībnieki spēja veiksmīgi noteikt emociju noskaņu pēc sejas izteiksmes – pozitīva vai negatīva. In this bachelor's thesis was researched chatbot systems’ visual characteristics, how they can influence people's’ opinions about them. In thesis was done an experiment in two parts - in the first part participants were told to choose one between two characters in order of which one is the more likeable, on the second part - participants were asked to choose which virtual character shows described emotion, e.g. happiness, sadness etc. The research conclusions were that people like the most young European women character in their chatbot systems, which means that these kinds of virtual agents would be considered the most efficient and would make the customer the most satisfied. This thesis confirmed that facial expressions do not always show a specified emotion. Participants of the experiment were able to successfully tell whether the showed facial expression was positive or negative.