Patērētāju rīcību ietekmējošie faktori patēriņu kredītu izvēlē.
Autor
Ozola, Linda Emīlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Stabulniece, Laila
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Latvijā ir 8 komercbankas un 23 nebanku finanšu organizācijas, kas pilngadīgām personām piedāvā iespēju aizņemties patēriņa kredītus, lai segtu ikdienas preču un pakalpojumu iegādes izmaksas. Ne visi patērētāji izvēlas veidot saistības un ne visi, kuri ir izveidojuši saistības, spēj tās segt. Tāpēc bakalaura darba mērķis – pamatojoties uz patērētāju rīcības teorijas atziņām un veikto informācijas analīzi par Latvijā piedāvātajām patēriņa kredīta saņemšanas iespējām, izpētīt patērētāju rīcību ietekmējošos faktorus, kas ietekmē izvēli. Izstrādāt rekomendācijas kredītdevējiem un kredītņēmējiem, kā uzlabot patēriņa kredītu izsniegšanas iespējas un iespējas tos segt. Bakalaura darbs sastāv no 3 nodaļām. Pirmā nodāļā ir teorētisks apskats par patērētāju rīcību. Otrajā nodaļā raksturots patēriņa kredītu piedāvājums un saņemšanas iespējas Latvijā. Trešajā nodaļā, izmantojot aptaujas anketu, tika noskaidrota respondentu pieredze ar patēriņa kredītiem un to devējiem. Bakalaura darbs sastāv no 74 lpp. Darbā ir 26 attēli, 5 tabulas un 3 pielikumi. There are 8 commercial banks and 23 non-bank financial organizations in Latvia, which offer adults the opportunity to borrow consumer loans to cover the costs of purchasing everyday goods and services. Not all consumers choose to make commitments and not everyone who has made commitments is able to cover them. That’s why the aim of bachelor's work – based on the knowledge of the consumer behaviour theory and the analysis of information on the possibilities for obtaining consumer credit offered in Latvia, investigate the factors affecting consumer behaviour that influence choice. Develop recommendations for credit lenders and borrowers on how to improve the possibilities for issuing consumer credits and how to cover them. The bachelor's work consists of 3 parts. The first chapter contains a theoretical overview of consumer behaviour. The second chapter describes the supply of consumer credits and the possibilities for receiving consumer loans in Latvia. The third chapter, using a questionnaire, identified the experience of respondents with consumer credits and their donors. The bachelor's work consists of 74 pages, 26 pictures, 5 tables, and 3 attachments.