Vispārizglītojošās skolas direktora loma skolas kultūras pilnveidošanā
Автор
Daiktere, Ineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīds, Oskars
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Promocijas darbs ir izstrādāts ar mērķi pamatojoties uz vispārizglītojošo skolu direktoru izpētes rezultātiem un piecu izglītības iestāžu darbības izpēti, rast risinājumus un sniegt rekomendācijas vispārizglītojošās skolas direktoriem skolas kultūras pilnveidei. Pētījums padziļināti atspoguļo tieši skolas vadītāja lomu (attieksme un darbība), mazāk citu iesaistīto personu un faktoru nozīmi. Datu statistiskajā apstrādē ir izmantotas aprakstošās statistikas, korelāciju un dispersiju analīzes metodes. Balstoties uz teorētiskā un praktiskā pētījumu rezultātiem, sagatavots skolas kultūras vadības teorētiskais modelis un ieteikumi.
Atslēgas vārdi: vispārizglītojošās dienas skolas direktors, skolas kultūra, skolas kultūras pilnveide, Latvija. The aim of the study was to analyze survey results of general education school principals and five “best practice” case studies in order to elicit possible sollutions and reccomendations for general education school principals for school culture improvement. The study focuses in general on the leader's role (attitude and action), less other actors and factors. For data statistical analysis descriptive statistics, correlations, and ANOVA tests were used. Based on data from the theoretical and empirical study, the proposed school culture improvement model and reccomendation for school leaders were developed.
Key words: general education school principal, sschool culture, school culture improvement, Latvia.