• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Iepriekšējās izglītības atzīšana augstākajā izglītībā mūžizglītības kontekstā

Thumbnail
View/Open
20561-Agnese_Rusakova_2011.pdf (2.887Mb)
Author
Rusakova, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rauhvargers, Andrejs
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Iepriekšējās izglītības atzīšana augstākajā izglītībā mūžizglītības kontekstā (A. Rusakova) Anotācija Lai veicinātu virzību uz mūžizglītībā orientētu sabiedrību, ir tikuši izstrādāti vairāki instrumenti, kas atbalsta reformas. Savā darbā autore pielieto vairākus no reformu instrumentiem tiem piekritīgajās jomās un pēta pastāvošās atzīšanas un kvalitātes nodrošināšanas problēmas, kas varētu kavēt Eiropas Augstākās Izglītības Telpas attīstību. Tomēr ne visos politikas praktiskās ieviešanas līmeņos ir izstrādātas skaidras vadlīnijas. Autore pievēršas šai problemātikai, ierosinot metodoloģiju studiju rezultātu, kas būs par pamatu iepriekšējās izglītības atzīšanai, ieviešanai studiju programmā augstskolā. Doktora darbs sastāv no 8 nodaļām, 8 pielikumiem, 13 tabulām, 14 attēliem, 14 diagrammām. ATSLĒGVĀRDI: mūžizglītība, iepriekšējās izglītības atzīšana, kvalitātes nodrošināšana, studiju rezultāti, nacionālās kvalifikāciju ietvarstruktūras
 
Recognition of Prior Learning within Higher Education in the Context of Lifelong Learning (A. Rusakova) Anotation . To support the reform process towards lifelong learning oriented society, several tools had been elaborated. The author seeks to apply several of the recommended tools in the respective areas and research on the existing problems of recognition and quality assurance that might impede the development of EHEA. However not in all of the areas clear guidelines for practical implementation of the policy are provided. The author addresses this problem by proposing a methodology for implementing learning outcomes in a program, and elaborates recommendations for implementing the recognition of prior learning in a HEI. Doctoral Thesis consists of 8 chapters, 8 attachments, 13 tables, 14 illustrations, 14 charts. KEYWORDS: recognition of prior learning, quality assurance, learning outcomes, national qualification frameworks
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/5101
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1374]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV