Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorNikodemus, Oļģerts
dc.contributor.authorĻebedeva, Liāna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:10:27Z
dc.date.available2020-06-30T01:10:27Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other77844
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51047
dc.description.abstractTransporta emisijas ir viens no galvenajiem gaisa piesārņotājiem Rīgā, līdz ar to gaisa kvalitātes normatīvi katru gadu tiek pārsniegti. Lai to risinātu, pilsētās tiek pielietoti vairāki satiksmes plūsmas optimizācijas instrumenti. Viens no Eiropā bieži izmantotiem instrumentiem ir stāvparku būvēšana pie pilsētas robežām. Diemžēl Rīgā jau vairākus gadus plānos esošā stāvparku sistēmas izveide netiek īstenota un sastrēgumu problēma un slikta gaisa kvalitāte paliek aizvien aktuāla. Maģistra darba mērķis ir novērtēt Rīgas attīstības plānošanas dokumentos esošo stāvparku izvietojumu un izstrādāt priekšlikumus to izvietošanai Rīgā. Pētījumā secināts, ka no Rīgas attīstības plānojumos plānotajiem 27 stāvparkiem, 21 neatbilst galvenajiem stāvparku atrašanas vietu nosacījumiem – tie atrodas pārāk tuvu pilsētas centram, tiem nav pietiekami laba sabiedriskā transporta savienojuma, vai arī tie atrodas pārāk blīvi apdzīvotās vietās, tālu no iebrauktuvēm pilsētā, kā arī pilsētā ir vērojams sabiedriskā transporta joslu trūkums, kas ievērojami samazina plānoto stāvparku potenciālus ieguvumus. Stāvparku plānošana Rīgā vēl ir nepilnīga, taču ir novērojamas pozitīvas attīstības tendences, kuras kavē Rīgas domes departamentu un citu institūciju nepietiekamā sadarbība stāvparku ieviešanā. Pētījuma rezultāti tiek balstīti uz anketēšanas rezultātiem, intervijām ar ekspertiem, teritorijas attīstības plānošanas dokumentu un stāvparku attīstības plāna analīzi.
dc.description.abstractTransport emissions are one of the main air pollutants in Riga, thus city’s air quality standards are exceeded every year. To address this, several traffic flow optimization tools are being used – one of the tools often used in Europe is the construction of “Park and Ride” near the city borders. Unfortunately, the development of the “Park and Ride”, which has been planned in Riga for several years, is not being implemented and the problem of congestion and poor air quality remains relevant. The aim of the master's thesis is to evaluate the location of the “Park and Ride” in the planning documents and to develop proposals for their location in Riga. The study concludes that out of the 27 “Park and Ride” planned in Riga development plans, 21 do not meet the main good location conditions - they are located too close to the city center, they do not have good enough public transport connections, or they are located in densely populated neighborhoods, far from city entrances and highways. There is also a lack of public transport lanes in the city, which significantly reduces the potential benefits of the planned “Park and Ride” facilities. The planning of “Park and Ride” in Riga is still incomplete, but positive development tendencies are observed, which are hindered by insufficient cooperation between Riga City Council departments and other institutions. The results of the research are based on surveys, interviews with experts and evaluation of the territorial development planning documents and the “Park and Ride” development plans.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVides zinātne
dc.subjectstāvparks
dc.subjectsatiksme
dc.subjectsabiedriskais transports
dc.subjectautostāvvietas
dc.subjectceļu plānošana
dc.titleStāvparku izvietošanas telpiskie risinājumi Rīgā
dc.title.alternativeSpatial Solutions for Park and Ride in Riga City
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige