Show simple item record

dc.contributor.advisorPaiders, Juris
dc.contributor.authorDzelzs, Simona
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:10:29Z
dc.date.available2020-06-30T01:10:29Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other77889
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51050
dc.description.abstractIzcilas augstskolas un universitātes tiek uztvertas kā īpašas, no pilsētvides atšķirīgas vietas, mazāk kā pats izglītības un pētniecības process. Augstskolas fiziskā forma savu īpašo statusu apliecina ar gadsimtiem senām ēkām un jaunām būvēm pilsētvidē. Augstskolas telpas zināšanu nodošanas misija, tradīcijas, vērtības un atklājumi ir svarīgi arī mūsdienās. Maģistra darbā pētīti augstāko izglītības iestāžu apbūvētas vides – kampusa galveno pamatelementi – darbības, kas tajā notiek vai ir paredzēta, fiziskā forma un nozīme. Lai nodrošinātu zināšanu un izziņas procesu nepārtrauktību arī turpmāk, AII fiziskā forma nepārtraukti tiek mainīta un adaptēta 21. gadsimta nepieciešamībai – izglītība, pētniecība un zināšanu komercializācija. Šo pienesumu sabiedrībai AII realizē arī savā kampusā, kas pētāms un uztverams kā daļa no pilsētvides. Darba ietvarā, teorētiskā pamatojuma un salīdzinošā pētījuma rezultātā ir izstrādāti priekšlikumi Rīgas Stradiņa universitātes kampusa attīstībai Pārdaugavā, Rīgā.
dc.description.abstractOutstanding universities and colleges are perceived as special places, different from the urban environment, less than the process of education and research. The physical form of the university confirms its special status with centuries-old buildings and new structures within the urban environment. The mission, traditions, values and discoveries of knowledge transfer at the university space are still an asset. This master's thesis studies the physical form and significance of the activities within the built environment of higher education institutions – the main basic elements of the campus – that take place or are planned in it. In order to ensure the continuity of knowledge and cognitive processes, the physical form of universities is constantly changed and adapted to the needs of general public: education, research and commercialization of knowledge of the 21st Century. HEIs also make their contribution to the society on their campus grounds, which can be studied and perceived as part of the urban environment. Within the framework of this paper, as a result of theoretical substantiation and comparative research, proposals for the spatial development of Riga Stradinss University campus in Pardaugava, Riga are presented.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectArhitektūra
dc.subjectkampuss
dc.subjectizglītības un zinātnes telpa
dc.subjectvietas izjūta
dc.subjectspecializēta vide
dc.subjectaugstskolas apbūvēta vide
dc.titleAugstskolu kampusu plānošana pilsētvidē: Rīgas Stradiņa universitātes piemērs
dc.title.alternativeUniversity campus planning within urban environment: case of Riga Stradins university
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record