Franču valodas apguvēju starpkultūru komunikācijas stratēģijas asinhronās saziņās tiešsaistē no pieklājības teorijas perspektīvas
Author
Ivanova, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Šavlovska, Dina
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Šī pētījuma mērķis ir analizēt pieklājības stratēģijas Latvijas un Kipras franču valodas apguvēju asinhronās saziņās tālsadarbības projekta ietvaros, kas tika veikts Latvijas Universitātes izglītības platformā Moodle. Šis pētījums ir balstīts uz Brauna un Levinsona (1987) pieklājības teorijas, kas nozimē, ka visi pieaugušie sabiedrības locekļi saziņas laikā ir apveltīti ar diviem universāliem aspektiem: "pozitīvo seju" un "negatīvo seju", kas katram indivīdam ir pastāvīga interese aizsargāt citu cilvēku klātbūtnē. Šī pētījuma empīriskajā daļā tika analizēti apguvēju vēstījumi, izmantojot satura analīzes un diskursa analīzes metodes. Iegūtie rezultāti parāda apguvēju izmantoto pieklājības stratēģiju un tālsadarbības kontekstā apspriesto tēmu stipru savstarpējo atkarību. The aim of this study is to analyse the politeness strategies in asynchronous written exchanges of Latvian and Cypriot FFL learners (French as a Foreign Language) as part of the telecollaborative project carried out on the educational platform Moodle of the University of Latvia. The present study is based on the politeness theory of Brown and Levinson (1987) which implies that all adult members of society during communication are endowed with two universal aspects: "positive face" and "negative face" that each individual has a constant interest in protecting in front of others. In the empirical part of this research, learners' messages were analysed using the methods of content analysis and discourse analysis. The results show strong interdependence of the politeness strategies used by the learners and the subjects discussed in the context of telecollaboration.