Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorBaltgalve, Agita
dc.contributor.authorBelkina, Mišela
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:10:44Z
dc.date.available2020-06-30T01:10:44Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75573
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51067
dc.description.abstractPētījuma tēma ir “Ķīniešu valodas kā svešvalodas pasniegšanas un apgūšanas metodes”. Ķīniešu valodas (putunhua) izpēte ir pieprasīta mūsdienās, jo tā ir viena no galvenajām pasaules valodām. saskaņā ar daudziem makroekonomiskajiem rādītājiem Ķīna kļuvusi par ļoti spēcīgu lielvaru. Sakarā ar to šobrīd interese par ķīniešu valodas apguvi daudzās valstīš strauji pieaug, tai skaitā arī Latvijā, gan starp bērniem, gan arī pieaugušo iedzīvotāju vidū. Šī darba mērķis ir – izpētīt metodes ķīniešu valodas pasniegšanai un apgūšanai latviešiem. Pētījums, galvenokārt vērsts uz pilngadīgajiem valodas apguvējiem, bērnu apmācībai nepieciešamas īpašas pedagoģiskās metodes un tādēļ tā šeit netiek iekļauta.Darba gaitā teorētiski tiks salīdzinātas jau esošās metodes, kā arī izvēlētas visefektīvākās, izmantojot darba autores veiktās aptaujas gan pasniedzēju, gan skolēnu vidū. Autore izdarījusi secinājumus un izteikusi priekšlikumus par ķīniešu valodas pasniegšanas un apgūšanas metodes pilnveidošanu. Turklāt tiks veikts arī lauka pētījums, lai atklātu visefektīvākās metodes. Pēc rezultātu apkopošanas un analīzes autore izdarīs secinājumus, kā arī izstrādās priekšlikumus par ķīniešu valodas pasniegšanas un apmācību metožu uzlabošanu. Pamatojoties uz lauka pētījuma rezultātiem, visefektīvākā hieroglifu iegaumēšanas metode ir kartīšu metode; no labākajiem tehniskajiem risinājumiem gan pasniedzēji, gan arī valodas apguvēji izvēlējās sociālos tīklus. Pasniedzēji arī atzīmēja prezentāciju un meklētāju programmu nozīmīgumu, kamēr valodas apguvēji kā efektīvākās izvēlējās aplikācijas tālruņiem un video platformas. Darbs sastāv no 50 lappusēm un diviem pielikumiem. Praktiskajā daļā izmantoti 23 attēli un shēmas.
dc.description.abstractThe topic of the research is ''Teaching and learning methods of Chinese language as a foreign language”. Nowadays the research for Chinese national language (Putonghua) is in high demand, since it is one of the main languages in the world. according to many macroeconomic indicators, China, a as country, has become extremely influential around the world. Based on that, at this moment, the interest in learning Chinese is rapidly increasing in many countries,both amongst children and adults. Latvia, as well, is no exception. The goal of this research is to theoretically look into the basic teaching and studying methods of Chinese as a foreign language. During the course of the research, existing methods will be compared, and also using the author's questionnaires, for both teachers and students, the most effective ones will be selected. The author will make conclusions and propose suggestions on improving the methodology of teaching and learning the Chinese language. The research mostly focuses on adult language learners, the teaching of children requires special pedagogical methods and will therefore not be included here. In addition, an empirical study will be conducted to discover the most effective methods. After gathering and analyzing the results, the author will draw conclusions , as well as develop proposals for improving teaching and learning methods for the Chinese language. Based on the results of the field study, the most effective method to memorize hieroglyphics is the card method; although, from the technical solutions, both the lecturers and language learners prefer social networks. The lecturers also noted the importance of presentations and search engines, while the language learners chose applications for phones and video platforms as the most valuable. The research consists of 50 pages and 2 attachments, 23 pictures and charts.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectĀzijas studijas
dc.subjectlingvistika
dc.subjectpedagoģija
dc.subjectmācību metodika
dc.subjectķīniešu valoda
dc.subjectChinese language
dc.titleĶīniešu valodas kā svešvalodas pasniegšanas un apgūšanas metodes
dc.title.alternativeTeaching and Learning Methods of Chinese as a Foreign Language
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию