Alūzija biznesa terminoloģijā
Author
Vilcāns, Kristaps
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Liepiņa, Dace
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Pētnieciskais darbs pētī aluzīvu terminu esamību biznesa angļu valodā. Darba teorētiskā daļa sniedz teorētisko pamatojumu pētījuma jautājumam, kāda tipa alūzijas visbiežāk atrodamas biznesa angļu valodas terminoloģijā. Empīriskā izpēte veikta, lai noteiktu un analizētu biznesa jomā lietotos un dažādās biznesa angļu valodas vārdnīcās un biznesa terminoloģijas resursos minētos terminus, kuri balstīti alūzijās, kā arī šo alūziju tipus. Mērķa sasniegšanai tika izmantota sekvenciāli skaidrojošā pētniecības metode. Analizējamais korpuss sastāv no divdesmit viena biznesa jomā lietota termina. Pētījuma atklājumi liecina, ka lielākā daļa terminu pieder pie iepriekš modificēto alūziju tipa. Lielākā daļa no analizētajiem terminiem ir saistīti ar kultūras parādībām. The present research paper investigates the presence of allusive terms in business English. The theoretical part of the paper provides a theoretical background to the research question to find which type of allusion prevails in business English terminology. Empirical research was undertaken with the primary purpose to identify and analyse business terms based on allusions and the respective types of allusions identified in various business English dictionaries and business terminology resources. To reach the set goal the sequential explanatory mixed method was employed. The corpus under analysis constitutes a total of twenty-one business terms. The findings demonstrate that the majority of terms belong to the type of pre-modifying allusions. Moreover, most of the analysed terms relate to cultural phenomena.