Mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi mazumtirdzniecības nozares rakstos
Autor
Kotova, Anastasija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Beļicka, Līga
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Šajā darbā tiek pētīta mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu izmantošana mazumtirdzniecības nozares rakstos. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, vai biznesa žurnāla Forbes autori, izskaidrojot vienu izplatītu mazumtirdzniecības tēmu, mēdz izmantot mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus savos rakstos, kā arī atklāt galvenos mērķus mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu izmantošanai tajos. Pētījuma metode bija diskursa analīze kopā ar biežuma analīzi, izmantojot kvalitatīvo pieeju, īstenojot Skrebņeva klasifikāciju (2003). Analīze parādīja, ka šajos rakstos tika izmantoti daudzi dažādi mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi; atkārtošana un anafora bija kopīgas visiem rakstiem. Autori mēdz izmantot mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus dažādiem stilistiskajiem mērķiem. Lai iegūtu precīzākus rezultātus, ir ieteicams veikt vairāk pētījumu par šo tēmu, izmantojot citus biznesa žurnālus. The paper explores the use of stylistic devices in articles about the retail industry. The study is aimed at establishing whether authors of the Forbes business magazine describing a similar retail topic tend to use stylistic devices in their articles, as well as discovering the main purposes for using stylistic devices there. The research method was discourse analysis together with the frequency analysis using the qualitative approach by implementing Skrebnev’s classification (2003). The analysis has shown that eighteen stylistic devices were applied in these articles; repetition and anaphora being the most common among them. The authors tend to use stylistic devices for various stylistic purposes. To obtain more precise results, additional research should be conducted on this topic with other business magazines.