Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorLokmane, Ilze
dc.contributor.authorKažoka, Dita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:11:18Z
dc.date.available2020-06-30T01:11:18Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other78067
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51137
dc.description.abstractMaģistra darba “Virsraksti plašsaziņas līdzekļos pragmatiskā aspektā” mērķis ir konstatēt virsrakstu attieksmes ar tekstu un konstatēt, kā atšķiras virsraksti pēc struktūras dažādos medijos. Darba teorētiskā daļa sastāv no atziņām par publicistikas stilu, pragmatiku, komunikatīvajiem un teikumu tipiem. Teikumu strukturālie tipi un izteikumu komunikatīvie tipi virsrakstos un to raksturīgās iezīmes analizētas ar aprakstošo metodi, bet ar salīdzinošo analīzi konstatētas atšķirības un līdzības starp dažādu mediju virsrakstiem. Ar anketēšanu noskaidrots lasītāju viedoklis. Pētījuma gaitā noskaidrots, ka būtiskas atšķirības starp medijiem netiek konstatētas, bet ir novērojamas atsevišķas iezīmes, ņemot vērā interneta vai drukāto mediju specifiku. Atslēgvārdi: pragmatika, virsraksti, publicistikas valoda, sintaktiskā struktūra, komunikatīvais tips.
dc.description.abstractThe aim of the master's thesis “The pragmatic aspect of headlines in mass media” is to identify attitudes of the headlines to the text and identify how headlines differ according to structure in different media. The theoretical part of the work consists of findings about publishing style, pragmatics, communicative and sentence types. The structural types of sentences and communicative types of expressions in headlines and their characteristic features were analyzed by the descriptive method, but the comparative analysis identified differences and similarities between the headlines of different media. The opinion of the readers was clarified by means of a survey. In the course of the research, it was found out that no significant differences are found between the media, but certain features can be observed, taking into account the specifics of the Internet or print media. Keywords: pragmatic, headlines, publishing language, sintactic structure, communicative types
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFiloloģija
dc.subjectpragmatika
dc.subjectvirsraksti
dc.subjectpublicistikas valoda
dc.subjectsintaktiskā struktūra
dc.subjectkomunikatīvais tips
dc.titleVirsraksti plašsaziņas līdzekļos pragmatiskā aspektā
dc.title.alternativeThe pragmatic aspect of headlines in mass media
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige