Mazo un vidējo uzņēmumu konkurētspējīgu priekšrocību radīšana un virzīšana tirgū, izmantojot mārketinga instrumentus interneta vidē
Author
Volvenkins, Sergejs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Praude, Valērijs
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
ANOTĀCIJA.
Ikviena uzņēmuma mērķis ir attīstīties un paaugstināt savu konkurētspēju, bet metodēm,
kuras izvēlas lielie un samērā nelielie uzņēmumi, jābūt atšķirīgām. Arī mārketinga aktivitātes
mainās atkarībā no uzņēmuma lieluma. Mazajiem un vidējiem uzņēmumiem (MVU)
nepieciešams izmantot to vajadzībām un darbības īpatnībām pielagotus mārketinga instrumentus.
Promocijas darba mērķis ir izanalizēt MVU konkurētspējas īpatnības, izstrādāt MVU
konkurētspējīgu priekšrocību radīšanas, virzīšanas un vērtēšanas modeli un, balstoties uz šo
modeli, piedāvāt MVU izmantot attiecīgus mārketinga instrumentus interneta vidē.
Straujā interneta un IT attīstība ir izveidojusi uzņēmumiem jaunu mārketinga darbības
paradigmu, proti, devusi iespējas, kuras agrāk lielākajai daļai MVU nebija pieejamas. Līdz ar to
ir aktuāli izveidot MVU konkurētspējīgu priekšrocību radīšanas, virzīšanas un vērtēšanas
modeli, kas ļautu uzņēmējiem efektīvāk izmantot interneta resursus un sasniegt mārketinga
mērķus.
Atslēgas vārdi: MVU konkurētspējīgu priekšrocību radīšana, virzīšana un vērtēšana, interneta mārketinga instrumenti. Annotation.
Each enterprise aims at development and increase of its competitiveness; however, the
methods for achieving this must differ between large and comparatively smaller businesses.
Marketing activities also change according to the size of the business. Small and medium-sized
enterprises (SMEs) must use marketing tools that are suitable for their needs and peculiarities of
activity.
The aim of the doctoral thesis is to analyse the characteristics of SMEs competitiveness,
develop a model for creation, promotion and evaluation of SMEs’ competitive advantages, and,
on the basis of this model, offer SMEs to use the corresponding marketing tools in the Internet
medium.
The rapid development of the Internet and IT technologies has provided the enterprises with
a new marketing paradigm, i.e. it offers opportunities that were not previously available for the
majority of SMEs. Thereby it is important to develop a model for creation, promotion and
evaluation of SMEs’ competitive advantages that would allow entrepreneurs to use Internet
resources more efficiently and reach their marketing goals.
Keywords: creation, promotion and evaluation of SMEs’ competitive advantages, Internet marketing tools.