• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mazo un vidējo uzņēmumu konkurētspējīgu priekšrocību radīšana un virzīšana tirgū, izmantojot mārketinga instrumentus interneta vidē

Thumbnail
View/Open
22844-Sergejs_Volvenkins_2012.pdf (2.412Mb)
Author
Volvenkins, Sergejs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Praude, Valērijs
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
ANOTĀCIJA. Ikviena uzņēmuma mērķis ir attīstīties un paaugstināt savu konkurētspēju, bet metodēm, kuras izvēlas lielie un samērā nelielie uzņēmumi, jābūt atšķirīgām. Arī mārketinga aktivitātes mainās atkarībā no uzņēmuma lieluma. Mazajiem un vidējiem uzņēmumiem (MVU) nepieciešams izmantot to vajadzībām un darbības īpatnībām pielagotus mārketinga instrumentus. Promocijas darba mērķis ir izanalizēt MVU konkurētspējas īpatnības, izstrādāt MVU konkurētspējīgu priekšrocību radīšanas, virzīšanas un vērtēšanas modeli un, balstoties uz šo modeli, piedāvāt MVU izmantot attiecīgus mārketinga instrumentus interneta vidē. Straujā interneta un IT attīstība ir izveidojusi uzņēmumiem jaunu mārketinga darbības paradigmu, proti, devusi iespējas, kuras agrāk lielākajai daļai MVU nebija pieejamas. Līdz ar to ir aktuāli izveidot MVU konkurētspējīgu priekšrocību radīšanas, virzīšanas un vērtēšanas modeli, kas ļautu uzņēmējiem efektīvāk izmantot interneta resursus un sasniegt mārketinga mērķus. Atslēgas vārdi: MVU konkurētspējīgu priekšrocību radīšana, virzīšana un vērtēšana, interneta mārketinga instrumenti.
 
Annotation. Each enterprise aims at development and increase of its competitiveness; however, the methods for achieving this must differ between large and comparatively smaller businesses. Marketing activities also change according to the size of the business. Small and medium-sized enterprises (SMEs) must use marketing tools that are suitable for their needs and peculiarities of activity. The aim of the doctoral thesis is to analyse the characteristics of SMEs competitiveness, develop a model for creation, promotion and evaluation of SMEs’ competitive advantages, and, on the basis of this model, offer SMEs to use the corresponding marketing tools in the Internet medium. The rapid development of the Internet and IT technologies has provided the enterprises with a new marketing paradigm, i.e. it offers opportunities that were not previously available for the majority of SMEs. Thereby it is important to develop a model for creation, promotion and evaluation of SMEs’ competitive advantages that would allow entrepreneurs to use Internet resources more efficiently and reach their marketing goals. Keywords: creation, promotion and evaluation of SMEs’ competitive advantages, Internet marketing tools.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/5117
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1376]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV