Show simple item record

dc.contributor.advisorBudzila, Inese
dc.contributor.authorRadionova, Viktorija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:13:07Z
dc.date.available2020-06-30T01:13:07Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75743
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51316
dc.description.abstractANOTACIJA Pētījuma tēma mentorings jauno operācijas māsu apmācība. Tēma ir aktuāla, jo darba tirgus ir ļoti mainīgs un darbinieku plūsma medicīnā ir ļoti strauja. Tāpēc ir ļoti svarīgi lai būtu kvalitatīvi specialisti, kuri ir ieinteresēti sava darba un profesionālajā pilnveidošana. Un kā izdarīt tā, lai jauni specialisti būtu ieinteresēti? Kvalitatīvi tos apmācīt, lai jaunās māsas saprastu, vai šis darbs ir viņām piemērots. Mentoring ir būtisks, it īpaši operācijas masu praksē, jo jaunās māsas nevar iemācīties visas nepieciešamas iemaņas no teorijas. Šajā jomā pieredzes nodošana jauniem specialistiem ir ļoti svarīgā, ne tikai no jauno iemanu iegūšanas puses, bet ari no psihoemocionālās puses. Toties mentorings ir svarīgs ne tikai jaunam māsām, bet ari profesionāļiem, kas velētos attīstīties un veicināt savas karjeras izaugsmi – kļūt par mentoriem. Pētījuma mērķis: Noskaidrot mentoringa nepieciešamību un ietekmi operācijas māsu apmācībā operāciju zālē. Pētījuma uzdevumi: 1. Apkopot un analizēt literatūras avotus par mentoringu un to ietekmi uz jauno operācijas masu apmācību. 2. Analizēt māszinību teoriju saistībā ar bakalaurā darba tēmu. 3. Izstrādāt intervijas jautājumus un veikt interviju. 4. Apkopot intervijas datus. 5. Izstrādāt secinājumus. Pētījuma jautājums: Kā mentorings darba vietā ietekmē jauno operāciju māsu apmācību un profesionālo izaugsmi? Pētījuma veids: Kvalitatīvā pētniecības metode; Nevarbūtīgā izlase, mērķtiecīga metode. (Profesionālas māsas, kas strādā̄ <10 gadiem (3 personas); jaunas operācijas māsas >1 gadu;(3.personas)) Pētījuma instruments: Intervijas jautājumi (telefonintervijas) Pētījuma rezultāti: Lielāka dala no pētījumā iesaistīto respondentu, domā, ka mentoringu vajag ieviest ka obligātu apmācības posmu operācijas māsu praksē, jo tas uzlabotu apmācības kvalitāti un samazinātu jauno operācijas māsu apmācības laiku. Atbildot uz pētījumā jautājumu, var teikt ka mentoringu noteikti var izmantot ne tikai ka stratēģiju jauno operācijas masu apmācībai, bet ari ka stratēģiju profesionālo māsu izaugsmei. Atslēgvārds: Mentorings; Operācijas māsa; Profesionālā māsa; Apmācība;
dc.description.abstractThe research topic is: “Mentoring of new operating room nurses”. The topic is relevant because the labor market is very volatile and the flow of employees in medicine is very fast. Therefore, it is very important to have quality professionals who are interested in their work and professional development. And how to make new professionals interested? Qualitatively train them so that young nurses understand if this job is right for them. Mentoring is essential, especially in surgery for mass practice, because young nurses cannot learn all the necessary skills from theory. The transfer of experience in this field to new specialists is very important, not only from the point of view of acquiring new skills, but also from the psycho-emotional side. However, mentoring is important not only for young nurses, but also for professionals who would like to develop and promote their career - to become mentors. Aim of the research: To find out the necessity and impact of mentoring in the training of operation nurses in the operating room. Research tasks: 1. To compile and analyse literature sources on mentoring and their impact on the training of new surgical masses. 2. To analyse the theory of nursing in connection with the topic of the bachelor's thesis. 3. Develop interview questions and conduct an interview. 4. Collect interview data. 5. Develop conclusions. Research question: How mentoring can be used for the training new operation room nurses and the growth of professional nurses? Type of research: Qualitative research method; purposeful method. (Professional nurses working for <10 years (3 persons); new operation room nurses for> 1 year; (3rd person)) Research tool: Interview questions (telephone interviews) Results of the research: Most of the respondents involved in the research think that mentoring should be introduced as a mandatory training phase in the practice of operating nurses, as it would improve the quality of training and reduce the training time of new operating nurses. Answering the question in the study, it can be said that mentoring can definitely be used not only as a strategy for training new surgical masses, but also as a strategy for the growth of professional nurses. Key words: Mentoring; Operation room nurse; Professional nurse;
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMedicīna
dc.subjectMENTORINGS
dc.subjectOPERĀCĪJAS MĀSA
dc.subjectPROFESIONĀLA MĀSA
dc.subjectAPMĀCĪBA
dc.subjectPRAKSE
dc.titleMentorings jauno operācijas māsu apmācībā
dc.title.alternativeMentoring of new operating room nurses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record