• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Studentu lojalitātes vadība augstskolās Latvija

Thumbnail
View/Open
23193-Kristine_Zaksa_2013.pdf (1.985Mb)
Author
Zaksa, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Geske, Andrejs
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Promocijas darbā ir ietvertas teorētiskās atziņas organizāciju intelektuālā kapitāla vadības jomā, īpašu uzmanību pievēršot klientu jeb attiecību kapitālam un klientu lojalitātei. Autore analizē organizāciju klientu un augstskolas studentu apmierinātības un lojalitātes pētījumu metodes, uz kā pamata autore ir veikusi empīrisko pētijumu par studentu lojalitāti augstskolai ietekmējošajiem faktoriem un izstrādājusi priekšlikumus studentu un augstskolas attiecību vadībai, īstenojot studentcentrētu izglītības politiku. Promocijas darba apjoms ir 172 lpp. (bez pielikumiem), to veido ievads, trīs nodaļas – divas teorētiskās nodaļas un viena praktiskā nodaļa, secinājumi un priekšlikumi, kā arī izmantotās literatūras avotu saraksts. Darbam pievienoti 8 pielikumi. Darbā izmantoti 174 literatūras un uzziņu avoti.
 
The doctoral thesis contains the theoretical lessons of intellectual capital management, with a particular focus on customer or relationship capital and customer loyalty. The author analyzes the organization’s customers’ and higher education organization’s students’ satisfaction and loyalty research methods. On the bases of this analysis the author has carried out an empirical study on factors influencing students' loyalty to the higher education organization and developed proposals for the improvement of student relationship management and the implementation of student-centered higher education. .The doctoral thesis contains 172 pages, it consists of an introduction, three chapters - two theoretical chapters and one practical chapter, conclusions and recommendations, as well as the list of references. In the doctoral thesis are 174 literature resources used and 8 annexes are attached.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/5134
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1374]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV