• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sarunu festivāla “Lampa” komunikācijas vērtējums jauniešu auditorijā

Thumbnail
View/Open
309-77984-Tkacenko_Viktorija_vt17023.pdf (1.413Mb)
Author
Tkačenko, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “Sarunu festivāla “Lampa” komunikācijas vērtējums jauniešu auditorijā”. Darba mērķis ir noskaidrot, kādi ir pasākuma idejiskie un komunikatīvie mērķi, un kādi faktori motivē jauniešus iesaistīties pasākumā. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīta teorija par pasākumu mārketingu, pasākumu komunikāciju, motivāciju, kā arī patērētāja lēmuma pieņemšanas procesu. Pētījuma daļā tika izmantotas trīs metodes- daļēji strukturētā intervija, interneta aptauja un fokusgrupas diskusija. Balstoties uz iegūtajiem rezultātiem tika izdarīti secinājumi par sarunu festivāla “Lampa” komunikācijas efektivitāti, atpazīstamību jauniešu auditorijā, kā arī par jauniešu motivāciju ietekmējošiem faktoriem.
 
Bachelor’s thesis topic is “Conversation festival “Lampa” communication assessment among young audiences”. The aim of the work is to find out what are the ideological and communicative goals of the event, and what factors motivate young people to attend the event. The theoretical part of the work examines the theoretical aspects of event marketing, event communication, motivation, as well as consumer decision making process. In the practical part of the work, three methods were used: partly structured interview, questionnaire, and focus group discussion. Based on the results obtained, conclusions were made about the communication efficiency of the conversation festival “Lampa”, recognition among youth audiences, and about factors that affect the motivation of young people.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51413
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV