Kultūras komunikācija un latviešu nacionālās identitātes konstruēšana Latvijas teātru izrādēs – Nacionālā teātra “Pūt, vējiņi”, Valmieras drāmas teātra “Pazudušais dēls” un Liepājas teātra izrāde “Purva bridējs ugunī”
Author
Krebse, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Radzobe, Zane
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Kultūras komunikācija un latviešu nacionālās identitātes konstruēšana Latvijas teātru izrādēs – Nacionālā teātra “Pūt, vējiņi”, Valmieras drāmas teātra “Pazudušais dēls”, Liepājas teātra izrāde “Purva bridējs ugunī”. Darba ietvaros tika analizētas trīs teātra izrādēs attēlotās zīmes un simboli. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kā atšķiras nacionālās identitātes konstruēšana katrā no izrādēm. Bakalaura darbs sastāv no trīs daļām – teorētiskās, metodoloģijas un empīriskās daļas un septiņām apakšnodaļām. Darba teorētiskajā daļā aplūkotas Benedikta Andersona, Entonija Smita un citu pētnieku pieejas. Šajā darbā aplūkoti jēdzieni nacionālā identitāte, sociālais konstruktīvisms, teātris komunikācijas procesos, kā arī teātra semiotika. Metodoloģijas daļā aprakstītas pētījumā izmantotās pētniecības metodes, semiotikas analīzes kategorijas, daļēji strukturētās intervijas un fokusgrupu intervija. Izmantojot semiotikas analīzi un intervijas ar režisoriem un scenogrāfi, darbā mēģināts izprast nacionālās identitātes konstruēšanu trīs konkrētās izrādēs, apskatot tajās atainotās zīmes un simbolus. The theme of the bachelor's work is “The cultural communication and the construction of the Latvian national identity in Latvian theatre performances – National Theatre “Pūt, Vējiņi”, Valmiera Drama Theatre “Pazudušais dēls” and performance of Liepaja Theatre “Purva bridējs ugunī””. Within the framework of the work were analysed signs and symbols depicted in three theatre performances. The purpose of the research is to find out how the construction of national identity differs in each of the performances. The bachelor's work consists of three parts - part of theory, part of methodology and part of the empiric, and seven subsections. The theoretical part of the work deals with the approaches of Benedict Anderson, Anthony D. Smith and other researchers. This bachelor’s work describes about the concept of national identity, concept of social constructivism, concept of theater in communication processes, as well as concept of theatre semiotics. The part of methodology describes - in the study used research methods, the categories of semiotic analysis, semi-structured interviews, and focus group interviews. Author of the work tries to understand the construction of national identity in three specific performances, by looking at the signs and symbols depicted therein, using semiotic analysis and interviews with directors, and set designers.