Fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšana piecus gadus veciem bērniem izmantojot rotaļas
Author
Miglone, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Līga Miglone Darba zinātniskā vadītāja: Mg. paed. Egija Laganovska Darba nosaukums: Fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšana piecus gadus veciem bērniem izmantojot rotaļas. Pētījuma mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pētīt rotaļu izmantošanas iespējas fonētiski fonemātisko izrunas traucējumu mazināšanā piecus gadus veciem bērniem. Pētījuma hipotēze: Fonētiski fonemātiskos traucējumus varēs mazināt, ja logopēdijas nodarbībās tiks izmantotas rotaļas. Pētījuma metodes: •teorētiskā – zinātniskās literatūras analīze problēmas skatījumā; •empīriskās – pedagoģiskā novērošana, bērnu runas logopēdiskā izpēte, koriģējoši attīstošā darbība, pētījuma rezultātu analīze. Teorētiskajā daļā tika atlasīti un izpētīti literatūras avoti, analizētas teorētiskās atziņas par piecus gadus vecu bērnu vispārīgu attīstību. Tika analizēti fonētiski fonemātiski izrunas traucējumi, to korekcijas darba posmi koriģējoši attīstošajā darbā izmantojot rotaļas. Praktiskajā daļā tika veikta bērnu novērošana un runas logopēdiskā izpēte. Apkopojot iegūtos datus, pētījumam tika atlasīti 5 bērni. Koriģējoši attīstošā darbība balstīta uz bērna personības psiholoģiski pedagoģiskajām savdabībām un skaņu izrunas traucējuma veidu. Praktiskajā daļā aprakstīta rotaļu ietekme uz bērnu runu, fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšanu, kā arī pētījuma rezultātu analīze. Darba rezultāts: Pētījums apstiprināja, ka izmantojot rotaļas koriģējoši attīstošā darbībā, fonētiski fonemātiskie traucējumi mazinās. Darba apjoms: 84 lpp; attēlu skaits: 1; tabulu skaits: 5; izmantotās literatūras skaits: 69; pielikumu skaits: 6. Atslēgas vārdi: 5 gadus veci bērni, fonētiski fonemātiski traucējumi, rotaļas, logopēdiskā izpēte, koriģējoši attīstošā darbība. Author of the work: Līga Miglone Scientific supervisor of the work: Mg. paed. Egija Laganovska Title of study: Reduction of phonetic phonemic disorders in five-year-old children through play. Aim of the research: To theoretically find out and practically study the possibilities of using play in the reduction of phonetic phonemic disorders in five-year-old children. Hypothesis of research: Phonetic phonemic disorders can be reduced by using play in a speech therapy classes. Research methodology: •theoretical-scientific literature analysis from the problem point of view; •empirical-pedagogical observation, speech therapy research of children's speech, corrective developmental activity, analysis of research results. In the theoretical part, literature sources were selected and researched, theoretical findings on the general development of 5-year-old children were selected, researched and analyzed. The phonetic phonemic types of pronunciation disorders and the stages of their correction in corrective developmental work using play were analyzed. In the practical part, children were observed and speech research was performed. Summarizing the obtained data, 5 children were selected for the study. Corrective developmental activity is based on the psychological and pedagogical peculiarities of the child's personality and the type of sound pronunciation disorder. Using play in the practical part, their effect on children's speech, reduction of phonetic phonemic disorders, as well as analysis of research results are described. Result of work: The study confirmed that the use of play in corrective developmental activities reduces phonetic disorders. Work volume: 84 pages, number of pictures: 1; number of tables: 5; number of used literature: 69; number of annexes: 6. Keywords- 5-year-old children, phonetic phonemic disorders, play, speech therapy research, corrective developmental activity.