Rotaļu izmantošana matemātisko priekšstatu veidošanā 5-6 gadus veciem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem
Author
Geidžūne, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Anete Geidžūne Darba tēma: Rotaļu izmantošana matemātisko priekšstatu veidošanā 5 – 6 gadus veciem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem Matemātisko priekšstatu veidošanai ir ļoti liela nozīme bērna turpmākajā attīstībā, un pirmsskolas vecuma bērniem dominējošais darbības veids ir rotaļa, tad darba autore kursa darbā nolēma pievērst uzmanību jautājumam: kā ar rotaļu palīdzību var veicināt matemātisko priekšstatu veidošanu piecgadīgajiem un sešgadīgajiem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem? Darba mērķis – izanalizēt teorētiskās nostādnes par rotaļām un spēlēm matemātisko priekšstatu veidošanā 5 – 6 gadus veciem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem. Darbs sastāv no trīs nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek pētītas teorētiskās nostādnes par 5 – 6 gadus vecu bērnu ar jauktiem attīstības traucējumiem psiholoģisko attīstību; Otrajā nodaļā pētīta rotaļu un spēļu nozīme pedagoģiskā procesa organizēšanā; Trešajā nodaļā analizēta rotaļu un spēļu izmantošana matemātikas apguvē pirmsskolā 5 – 6 gadus veciem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem; Ceturtajā nodaļā tiek attēlots praktiskais pētījums. Darba teorētiskā bāze: Avotiņš, Jonīte, Lieģeniece D., Ukstiņa R., Meikšāne Dz., Montesori M., Svence G., Liepiņa, Tūbele u.c. Darba apjoms 65 lappuses. Author: Anete Geidžūne Theme: Creating mathematical understanding through games for 5 – 6 years old children with mixed development disorders. As creation of mathematical understanding has a huge effect on child development and preschool educational process consists of games and play, author of the paper has decided to explore the following question: How to develop mathematical understanding through games for 5 – 6 years old children with mixed development disorders? The purpose of the work is to analyze the theoretical orientations on play and games in the development of mathematical conceptions for children aged 5 – 6 years with mixed developmental disorders. The work consists of four chapters. The first chapter explores the theoretical guidance for the psychological development of children aged 5 – 6 years with mixed developmental disorders. The second chapter explores the importance of play and games in organizing the pedagogical process; The third chapter analyses the use of children's play and games in mathematics learning in pre-school 5 – 6 years old with mixed developmental disorders; The fourth chapter depicts a practical research. Theoretical base: Avotiņš, Jonīte, Lieģeniece D., Ukstiņa R., Meikšāne Dz., Montesori M., Svence G., Liepiņa, Tūbele Work amount 65 pages.