Dinamiskās pauzes kā sociālo prasmju veicināšanas līdzeklis sākumskolā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem
Author
Lapsiņa, Dita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Fiziskās aktivitātes pozitīvi ietekmē cilvēka garīgo attīstību, briedumu, psihoemocionālo stāvokli. Diplomdarba mērķis ir izpētīt, kā dinamiskās pauzes sākumskolas bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem var veicināt sociālo prasmju attīstīšanu. Darba teorētiskajā daļā tiek aplūkotas sākumskolas vecumposma bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem raksturojums, tiek apzinātas šo bērnu iezīmes sociālo prasmju veidošanās procesā un tiek teorētiski izpētītas dinamisko paužu vadīšanas īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem. Darba praktiskajā daļā tiek anketēti speciālo sākumskolu 1. un 4. kalšu pedagogi un bērnu vecāki, lai izzinātu bērnu fizisko aktivitāšu un sociālo prasmju līmeni. Darbā tiek izstrādāts dinamisko paužu programmas paraugs, kurš tiek uzlabots pēc speciālās izglītības sporta pedagoga un fizioterapeita ieteikumiem. Atslēgvārdi: dinamiskās pauzes, sākumskola, bērni ar garīgās attīstības traucējumiem, sociālās prasmes. Physical activities have a positive effect on a person's mental development, maturity and psycho-emotional state. The aim of the diploma is to study how dynamic pauses in primary school for children with mental disabilities can promote the development of social skills. The theoretical part of the work deals with the characteristics of primary school children with mental disabilities, identifies the characteristics of these children in the process of developing social skills and theoretically studies the peculiarities of dynamic pauses management in children with mental disabilities. In the practical part of the work, teachers of the 1st and 4th grades of special primary schools and parents of children are surveyed in order to find out the level of children's physical activities and social skills. An example of a dynamic pauses program is developed in the work, which is improved according to the recommendations of a special education sports teacher and physiotherapist. Keywords: dynamic breaks, primary school, children with mental disabilities, social skills