Kompetencēs balstītas izglītības pilnveidošanas iespējas 7.-8. klašu grupā ģeometrijas stundās Zemgales vidusskolā
Author
Šjadiene, Sigita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Muzis, Ivars
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Autore: Sigita Šjadiene. Bakalaura darba tēma: Kompetencēs balstītas izglītības pilnveidošanas iespējas 7.-8. klašu grupā ģeometrijas stundās Zemgales vidusskolā. Pētījuma mērķis: noskaidrot kompetencēs balstītas izglītības pilnveidošanas iespējas 7.-8. klašu grupā ģeometrijā apguvē. Darbs sastāv no 52 lappusēm, 14 attēliem, 8 tabulām un 27 bibliogrāfiskā saraksta vienībām. Pētījuma gaitā tika pētītas iespējas kompetencēs balstītas izglītības procesa pilnveidei un skolēnu izziņas motivācijas attīstīšanai, izmantojot nodarbības individuālam mācību atbalstam pēc stundām, praktiskās nodarbības, diskusiju klubus, nodarbību ciklus, mācību vizītes un individuālās konsultācijas. Tika secināts, ka iepriekš minēto mācību aktivitāšu izmantošana mācību stundu laikā un ārpus tām, kas nodrošināja skolēnu aktīvu iesaisti mācību procesā, mācību vielas saistīšanu ar ikdienas dzīvi un praktisko pielietojumu, veicināja skolēnu kompetences ģeometrijā attīstību un izziņas motivāciju. Atslēgas vārdi: kompetences, ģeometrija, izziņas motivācija.0 Author: Sigita Šjadiene. The topic of the bachelor paper: Opportunities for improving competence-based education in geometry for grades 7-8 at Zemgale secondary school. The aim of research: to identify opportunities of improving competence-based education 7.-8. class group in geometry learning. The paper contains: 52 pages, 14 figures, 8 tables, 27 bibliography sources During the research the opportunities for the improvement of the competence-based educational process and the development of students' cognitive motivation were explored offering to students lessons for individual learning support after lessons, practical classes, discussion clubs, series of activities, study visits and individual consultations. It was concluded that the use of the above-mentioned learning activities during the mathematics lessons and out of the class activities, which ensured active involvement of students in the learning process, school subject relevance to everyday life and practical application, promoted students' competence in geometry and cognitive motivation. Key words: competences, geometry, cognitive motivation.