Kustību rotaļu nozīme 3-4 gadus veciem bērniem uzvedības pašregulācijas attīstībā
Autor
Grigorjeva, Ilona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Aizporiete, Ineta
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Ilona Grigorjeva Kustību rotaļu nozīme 3 - 4 gadus veciem bērniem uzvedības pašregulācijas attīstībā Darba vadītājs: Mag.paed. Ineta Aizporiete Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiski noskaidrot 3-4 gadus vecu bērnu pašregulācijas attīstības iespējas, izmantojot kustības rotaļas. Pētījuma teorētiskajā daļā tiek noskaidrota pašregulācijas jēdziena būtība, raksturotas 3-4 gadīgu bērnu attīstības un pašregulācijas iezīmes. Analizēta dažādu rotaļu nozīme pašregulācijas procesā, pastiprināti analizēta tieši kustību rotaļu nozīme 3-4 gadīgu bērnu attīstības procesā. Pētījuma praktiskajā daļā tiek novērotas bērnu pašregulācijas spējas pēc izstrādātiem kritērijiem sākotnēji un atkārtoti pēc regulāru kustību rotaļu vairākkārtējas organizēšanas. Salīdzināti iegūtie rezultāti. Noskaidrots arī pirmsskolas skolotāju viedoklis par pašregulācijas problēmām. Pētījumā izvirzītā hipotēze, ka 3-4 gadus vecu bērnu pašregulācijas attīstība notiek, ja tiek izmantotas interesantas, bērnu vecumam atbilstošas kustību rotaļas, apstiprinājās. Atslēgas vārdi: pašregulācija spējas un attīstība, kustību rotaļas, 3-4 gadīgi bērni, Darba apjoms: 52 lpp. 4 tabulas, 8 attēli, 53 literatūras avoti, 2 pielikumi. Ilona Grigorjeva The role of movement games in the development of behavioural self-regulation in 3-4 year-old children Supervisor: Mag.paed. Ineta Aizporiete The aim of the research: to theoretically and practically determine the self-regulation development abilities of 3-4 year-old children using movement games. The theoretical part of the research defines the concept of self-regulation and describes the developmental and self-regulatory features of 3-4 year-old children. The role of various games in the process of self-regulation and the role of movement games in the development process of 3-4 year-old children is also analysed. In the practical part of the study, children's self-regulatory abilities, according to the developed criteria, are observed initially and repeatedly after recurrent organisation of regular movement games. The results are compared. The opinion of pre-school teachers on the problems of self-regulation is also obtained. The hypothesis that the development of self-regulation of 3-4 year-old children takes place if interesting age-appropriate movement games are used is confirmed. Keywords: self-regulation abilities and development, movement games, 3-4-year-old children Scope of work: 52 p. 4 tables, 8 figures, 53 literature sources, 2 supplement