Skolotāju zināšanu, komforta izjūtas un attieksmes pret seksuālo izglītību saistība ar pārliecību par savu spēju veikt seksuālo izglītību
Author
Kalēja, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stokenberga, Ieva
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Lai izpētītu skolotāju zināšanu, komforta izjūtas un attieksmes pret seksuālo izglītību (SI) saistību ar pārliecību par spēju veikt SI tika veikts korelatīvi aprakstošs pētījums. Latvijas pamatskolas skolotāji (N=73) aizpildīja attieksmes pret SI, komforta izjūtas mācīt SI, pārliecības par savām spējām veikt SI aptaujas un zināšanu testu par seksuālo un reproduktīvo veselību. Nav atrasta statistiski nozīmīga saistība starp skolotāju attieksmi pret SI un pārliecību par savām spējām veikt SI. Komforta izjūta mācīt SI ir pozitīvi cieši saistīta ar pārliecību par savām spējām veikt SI un izskaidro 59% no tās variācijas. Skolotāju zināšanas ir pozitīvi vidēji cieši saistītas ar komforta izjūtu mācīt SI un ar pārliecību par savām spējām veikt SI, bet nesniedz statistiski nozīmīgu pienesumu pārliecības par savām spējām variācijas skaidrošanā. A correlative descriptive study has been conducted to explore the relation of teachers’ knowledge, comfort, and attitude towards sexual education (SE) and self-efficacy to teach SE. Primary school teachers in Latvia (N=73) completed inventories for attitude towards SE, comfort to teach SE, self-efficacy to teach SE and knowledge test on sexual and reproductive health. No statistically significant correlation was found between teachers' attitude towards SE and their self-efficacy to teach SE. The comfort to teach SE is positively closely related to the self-efficacy to teach SE and explains 59% of its variation. Teachers' knowledge has positive medium tight relation with the comfort to teach SE and self-efficacy to teach SE, but it doesn’t make a statistically significant contribution explaining the variation of self-efficacy to teach SE.