Show simple item record

dc.contributor.advisorŠūmane, Ilze
dc.contributor.authorStrogonova, Irina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-07-01T01:04:41Z
dc.date.available2020-07-01T01:04:41Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75568
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51512
dc.description.abstractEmociju atpazīšanas un to kontroles veidošanās bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem Diplomdarba autore: Irina Strogonova Diplomdarba vadītājs: docente Dr. paed. Ilze Šūmane Diplomdarba apjoms: 52 lpp., 5 tabulas, 15 attēli, 31 pielikums, izmantoti 47 literatūras avoti. Pētījuma mērķis: Izpētīt emociju atpazīšanu un to kontroli bērniem smagiem garīgās attīstības traucējumiem pedagoģiskos apstākļos mācību un audzināšanas procesā. Pētījuma jautājumi: 1.Vai izstrādāto metodisko pieeju izmantošana 4. klases skolēniem ar smagiem GAT 5 mēnešus ilgā laika posmā nodrošina pozitīvas izmaiņas emociju atpazīšanā un to kontrolē? 2.Kuras izvēlētās metodes bija visefektīvākās un kuras radīja lielākas problēmas to ieviešanas procesā? 3.Kāds ir speciālās skolas skolotāju viedoklis un praktiskā pieredze, izmantojot metodes emocionāla intelekta attīstīšanai darbā ar izglītojamiem ar smagiem GAT? Pētījuma uzdevumi: 1.Atlasīt un analizēt literatūru par garīgās attīstības traucējumiem, par emociju atpazīšanas un kontroles īpatnībām bērniem ar smagiem GAT. 2.Izstrādāt un aprobēt metodiskos materiālus atbilstoši izglītojamo spējām, attīstības līmenim un veselības stāvoklim. 3.Analizēt iegūtos pētījuma datus. Darbs veidots, balstoties uz pētījuma mērķi - izpētīt emociju atpazīšanu un to kontroli pedagoģiskos apstākļos mācību un audzināšanas procesā bērniem smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra, izmantoti speciālās izglītības zinātniski-metodisko materiālu krājumi, latviešu un ārzemju pedagogu pieredze emocionālā intelekta attīstības jomā. Izstrādāti metodiskie materiāli, emociju atpazīšanai un to kontroles veidošanai bērniem smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Veikts pētījums, kurā noskaidrots, ka pēc izmantotām emocionālā intelekta attīstīšanas metodēm rodas pozitīvas izmaiņas skolēnu emociju atpazīšanas prasmēs, emociju kontroles prasmēs, refleksijas iemaņās un savstarpējo attiecību veidošana prasmēs. Atslēgas vārdi: EMOCIJAS, GARĪGĀS ATTĪSTĪBAS TRAUCĒJUMI, EMOCIJU KONTROLE, EMOCIJU ATPAZĪŠANA, REFLEKSIJA. Darbu var lietderīgi izmantot: sākumskolas pedagogi, speciālo skolu pedagogi, topošie pedagogi, skolēnu vecāki un citi interesenti.
dc.description.abstractDevelopment of the emotional recognition and control in children with severe mental disabilities. The author of the diploma work: Irina Strogonova. The supervisor of the diploma: docent Dr.paed.Ilze Šūmane. The work consists of: 52 pages, 5 tables, 15 images, 31 appendixes, 47 literature resources. The aim of the research: to explore children’ with severe mental disabilities emotional recognition and control in pedagogical and educational process. The questions of the research: 1. Does the use of the developed methodological approaches in a 5-month period provide positive changes in the recognition and control of emotions for 4th grade students with severe mental disabilities? 2. Which of the proposed methods were the most effective, which caused problems? 3. What is the opinion and practical experience of special school teachers in using methods, in order to develop students’ with severe mental disabilities emotional intelligence? The tasks of the research: 1. To select and analyze literature about mental disorders, emotional recognition and control possibilities in children with severe mental disabilities. 2. To work out and test methodological materials according to the pupils' possibilities, health and development level. 3. To analyze the research data. The work is based on the aim of the research to study students’ with severe mental disabilities emotions and their control in pedagogical and educational processes. Pedagogical and psychological literature has been analyzed, scientific and methodological materials of special education, experience of Latvian and foreign teachers in the field of emotional intelligence development have been used. In the working process different methods have been developed. The research shows that the used methods for developing students’ emotional intelligence resulted to the positive changes in students’ emotion recognition, emotion control, reflection and interpersonal skills. Key words: emotions, mental disabilities, emotional recognition, emotional control, reflection. This work may be useful for: primary school teachers, special school teachers, future teachers, children’ parents and others.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectGARĪGĀS ATTĪSTĪBAS TRAUCĒJUMI
dc.subjectEMOCIJAS
dc.subjectEMOCIJU ATPAZĪŠANA
dc.subjectEMOCIJU KONTROLE
dc.subjectREFLEKSIJA
dc.titleEmociju atpazīšanas un to kontroles veidošanās bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem
dc.title.alternativeDevelopment of the emotional recognition and control in children with severe mental disabilities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record