Emocionālās atsaucības sekmēšana 3-4 gadīgiem bērniem pirmsskolas mūzikas rotaļnodarbībā
Автор
Šmēdiņa, Laimdota
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līduma, Anna
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba temats „ Emocionālās atsaucības sekmēšana 3-4 gadīgiem bērniem pirmsskolas mūzikas rotaļnodarbībā”. Kvalifikācijas darba autore Laimdota Šmēdiņa. Darba vadītāja Dr. Anna Līduma. Darba mērķis – pētīt 3-4 gadīgu bērnu pirmsskolas vecuma bērnu emocionālas attīstības sekmēšanu mūzikas rotaļnodarbībās. Kvalifikācijas darbam ir divas daļas – teorētiskā un empīriskā. Teorētiskās daļas 1.nodaļā tiek pētīts emocionālās atsaucības termina skaidrojums un emociju, muzikalitātes raksturojums, kā arī tiek analizēta bērnu emocionālās atsaucības veidošanās pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku pētījumos un literatūrā. Kvalifikācijas darba empīriskajā daļā parādīts pētījumu gaitas un pielietoto metožu klāsts, izstrādāti emocionālās atsaucības vērtēšanas kritēriji un sniegts pētāmās grupas respondentu raksturojums. Empīriskā pētījuma gaitā tiek parādīts pedagoģisko darbību apraksts. Pētījuma gaitā apstiprināta pētījuma sākumā izvirzītā hipotēze: 3-4 gadīgu bērnu emocionālā atsaucība tiek sekmēta mūzikas rotaļnodarbībā pirmsskolā. Darba struktūra: anotācija, ievads, teorētiskā daļa, empīriskā daļa, secinājumi, priekšlikumi, literatūras un avotu saraksts, pielikumi. Darba apjoms: 46 lpp., tabulas, attēli, 23 literatūras un citi avoti, pielikumi. No visiem literatūras avotiem 20 ir latviešu, 5 svešvalodās – angļu un krievu. Title of work: „ EMOTIONAL RESPONSIVENESS PROMOTION IN 3-4 YEAR OLD PRESCHOOL CHILDREN DURING MUSIC PLAY CLASSES”. Author: Laimdota Šmēdiņa Thesis supervisor: Dr.Anna Līduma Objectives of research: To study emotional responsiveness promotion for 3-4 year old preschoolers during music play classes. This research has 2 parts – Theoretical and Empirical. In Chapter 1 of the Theoretical part, the explanation of the term Emotional responsiveness is analyzed and also scientist of Pedagoy and Psychology research and literature is studied to characterize children emotions, musicality and the formation of their emotional responsiveness. In the Empirical part of this qualification paper the course of this research and the range of methods applied is revealed, as well as criteria for evaluating emotional responsiveness is being developed and the characteristics of the respondents of the research group is provided. In the Empirical research part, a description of pedagogical activities used is included. In the course of research, the hypothesis introduced at the beginning of the research was confirmed: the Emotional responsiveness of 3-4 year old preschoolers is promoted during Music-play classes. The structure of the research: annotation, introduction, theoretical part, empirical part, conlusions, further proposals, preliminary literature review, attachements. Thesis consists of: 46 pages, tables, illustrations, 23 literature and other sources, attachements. From all of the literature sources, 20 is in latvian, 3 is in foreign languages – english and russian.