• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pusaudžu problemātiskas interneta lietošanas saistība ar vecāku audzināšanas stiliem un attiecībām ar vienaudžiem

Thumbnail
View/Open
299-76553-Resetova_Natalija_nr17020.pdf (394.4Kb)
Author
Rešetova, Natalija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Miltuze, Anika
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Šī maģistra darba mērķis bija izpētīt problemātiskas interneta lietošanas (PIL) saistību ar vecāku audzināšanas stiliem un attiecībām ar vienaudžiem; izpētīt cik lielā mērā vecāku audzināšana un attiecības ar vienaudžiem prognozē PIL. Pētījumā piedalījās 70 pusaudži vecumā no 11-15 gadiem (vidējais vecums 13,03 gadi), no kuriem 40 bija meitenes un 30 zēni. Pētījuma dalībnieki aizpildīja interneta lietošanas aptauju (Miltuze, Bite & Sebre, 2012), „ Cilvēki manā dzīvē” aptaujas daļu par attiecībām ar labāko draugu (People in my Life (PML), Ridenour, Greenberg &Cook, 2006) un Vecāku audzināšanas stila aptauju (Parental Authority Questionnaire-PAQ, Buri, 1991). Pētījuma iegūtie rezultāti parādīja nozīmīgu saistību starp autoritāro audzināšanas stilu un PIL. Tas nozīmē, ka izteiktāks autoritārais audzināšanas stils saistīts ar problemātisku interneta lietošanu. Līdzīga saistība novērota starp pieļaujošo audzināšanas stilu un PIL, tomēr statistiskā nozīme ir vājāka. Statistiski nozīmīga saistība netika atrasta starp PIL un uzticēšanas, komunikācijas un atsvešināšanās pakāpēm attiecībās ar vienaudžiem, toties respondenti ar augstāku delinkventu uzvedību draudzībā parādīja arī augstāko problemātisku interneta lietošanu. Pētījumā iegūtie hierarhiskās regresijas analīzes rezultāti parādīja, ka, gan delinkventa uzvedība, gan autoritārais audzināšanas stils prognozē PIL.
 
The aim of this master's thesis was to study the connection between problematic Internet use and parenting styles and relationships with peers; to investigate the extent to which parental upbringing and peer relationships predict PIL. The study involved 70 adolescents aged 11-15 years (mean age 13.03), of whom 40 were girls and 30 were boys. Participants completed the Internet Use Survey (Miltuze, Bite & Sebre, 2012), the People in My Life (PML), Ridenour, Greenberg & Cook, 2006 section of the People in My Life survey, and the Parenting Style Survey (Parental Authority Questionnaire-PAQ, Buri, 1991). The results of the study showed a significant relationship between the authoritarian upbringing style and PIL. This means that a more authoritarian style of upbringing is associated with problematic use of the Internet. A similar relationship was observed between permissive parenting style and PIL, but the statistical significance is weaker. No statistically significant relationship was found between PIL and the levels of trust, communication and alienation, while respondents with higher delinquent behavior in friendship also showed the highest problematic use of the Internet. The results of the hierarchical regression analysis obtained in the study showed that both delinquent behavior and authoritarian upbringing style predict PIL.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51548
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV