2.klases skolēnu ekoloģiskās domāšanas sekmēšana vizuālās mākslas stundās
Autor
Sedlere, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba “2.klases skolēnu ekoloģiskās domāšanas sekmēšana vizuālās mākslas stundās” mērķis ir izzināt, kā ar vizuālās mākslas valodu iespējams sekmēt ekoloģisko domāšanu. Pirmajā nodaļā tiek noskaidrota vides izglītības būtība un ekoloģiskās domāšanas pamatprincipi. Otrajā nodaļā tiek atklāti ekoloģiskās domāšanas sekmēšanai izmantojamie pedagoģiskie līdzekļi un metodes. Trešajā nodaļā tiek atklātas mākslas un ekoloģiskās domāšanas mijiedarbības izpausmes arhitektūrā un mākslas darbos. Ceturtā nodaļa - pētījuma apraksts, kur tiek aprobēts izstrādātais attālināto mācību stundu cikls. Pielikumos ievietotas aptaujas anketas, izstrādātie metodiskie materiāli un skolēnu darbi. Darba rezultāts ir autores metodiskais piedāvājums – attālināto mācību nodarbību cikls 2.klases skolēnu ekoloģiskās domāšanas sekmēšanai vizuālās mākslas stundās. The aim of the diploma thesis is to find out how it is possible to promote ecological thinking with the language of visual art. In the 1st chapter, the essence of environmental education and the basic principles of ecological thinking are clarified. The 2nd chapter explores the pedagogical tools and methods used to promote ecological thinking. In the 3rd chapter, the manifestations of the interaction of art and ecological thinking in architecture and works of art are revealed. The 4th chapter - a description of the research, where the developed cycle of distance learning lessons is tested. The appendices contain questionnaires, developed methodological materials and students' works. The result of the work is a cycle of distance learning lessons for the promotion of ecological thinking of 2nd grade students in visual art lessons.