Labās prakses piemēri vācu valodas kā svešvalodas apguves veicināšanā skolās Latvijā
Author
Bitāne, Elizabete Elīza
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kangro, Ilze
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba nosaukums ir “Labās prakses piemēri vācu valodas kā svešvalodas apguves veicināšanā skolās Latvijā”. Tika veikts gadījuma pētījums, kura mērķis ir apzināt un apkopot labās prakses piemērus mācību stundās Latvijas skolās vācu valodas kā svešvalodas apguves veicināšanā. Lai sasniegtu mērķi, tika izpētīta literatūra par vācu valodas kā svešvalodas attīstības tendencēm Eiropā un Latvijā un par efektīvas mācību stundas pamatprincipiem. Maģistra darba izstrādes laikā tika veikta skolēnu anketēšana, intervijas ar astoņiem vācu valodas kā svešvalodas skolotājiem un diviem šīs jomas ekspertiem. Darbā apkopoti labās prakses piemēri. Maģistra darbs sastāv no 89 lapaspusēm, septiņām tabulām, 10 attēliem un 16 pielikumiem. Atslēgvārdi: vācu valoda kā svešvaloda, labā prakse, diferenciācija, Skola 2030, svešvalodas apguves veicināšana. The title of this Master's Thesis is "Best Practice Examples of Developing German as a Foreign Language in Schools of Latvia ". A case-based study was conducted, with the goal of identifying and summarising the best practice examples in schools of Latvia of promoting the acquisition of German as a foreign language. To achieve this goal, scientific and methodological literature about the development trends of German as a foreign language in Europe and Latvia was researched, and the main principles of an effective teaching lesson were described. During the development of this Master's Thesis, pupils’ opinion was explored with the help of a questionnaire, eight German as a foreign language teacher and two experts of the field were interviewed. The Paper summarises the best practice examples. This master's thesis consists of 89 pages, 7 tables, 10 figures and 16 appendices. Keywords: German as a foreign language, best practice, differentiation, Skola 2030, promotion of the acquisition of the foreign language.