Muzejpedagoģijas izglītojošās programmas mākslas darbu izpratnes veicināšanai pusaudžiem
Author
Oše, Linda Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba nosaukums: “Muzejpedagoģijas izglītojošās programmas mākslas darbu izpratnes veicināšanai pusaudžiem” Darba autore: Linda Līva Oše Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed. docente Ligita Stramkale Darba saturs: Maģistra darbā analizēta zinātniskā literatūra par muzejpedagoģiju, tās vēsturi, programmām, kā arī mākslas darbu uztveri, it īpaši pusaudžu vecumposmā. Pētījumā tika veikta muzejpedagogu intervija, kuras mērķis bija noskaidrot muzejpedagoga profesijas darbības principus, pienākumus un nepieciešanās kompetences, muzejpedagoģijas programmu tapšanas principus. Kā otra pētījuma metode tika izvēlēta anketaptauja, ar mērķi uzzināt pusaudžu viedokli par mākslas muzejiem gan Latvijā, gan ārvalstīs, attieksmi pret mākslu un mākslas izpratni. Savukārt darba noslēgumā tika izveidoti teorijā balstīti ieteikumi muzejpedagoģijas programmu pilnveidei. Pētījuma mērķis: izpētīt muzejpedagoģijas programmas Latvijas un ārvalstu mākslas muzejos un to nozīmi mākslas darbu izpratnes veicināšanā pusaudžu vidū, izstrādāt teorijā pamatotus ieteikumus muzejpedagoģijas programmu pilnveidei. Pētījuma priekšmets: mākslas darbu izpratne pusaudžu vecumposmā Pētījuma bāze: 14 mākslas muzeju speciālisti Latvijā un ārvalstīs, 64 pusaudži vecumā no 11 līdz 16 gadiem Mаstеr’s thеsis thеmе: “Museum Education Programmes for Teenagers to Improve the Understanding of Artworks” Mаstеr’s thеsis аuthоr: Linda Liva Ose Supеrvisоr: Dr. paed. docent Ligita Stramkale Master’s thеsis соntеnt: Scientific literature compiled by the Master on museum pedagogy, its history, program, as well as recipients of works of art, especially in adolescence. During the research, an interview of museum teachers was chosen, the aim of which was to find out the principles, responsibilities and necessary competencies of a museum teacher, the principles of creating museum pedagogy programs. The second research method was a questionnaire, with the aim to reveal the opinion of teenagers about art museums both in Latvia and abroad, in their attitude towards art and understanding of art. The best conclusion of the work was created by theoretically based recommendations for the improvement of museum pedagogy programs. Key words: museum education, educating programs in museums, understanding of artworks, teenagers The aim: to study museum pedagogy programs in Latvian and European art museums and their significance for promoting the understanding of works of art among adolescents, to develop theory based recommendations for the improvement of museum pedagogy programs. Research subject: teenager comprehension of art Research base: 14 art museum educators in Latvia and foreign countries, 64 teenagers age 11 to 16