Otrreizēji izmantojamo materiālu pielietošanas iespējas 3.-4. klašu skolēniem Dizaina un tehnoloģiju mācību stundās
Autor
Jaunķierpe, Rasma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Treimane, Gunta
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba “Otrreizēji izmantojamo materiālu pielietošanas iespējas 3.-4. klašu skolēniem dizaina un tehnoloģiju mācību stundās” mērķis ir izpētīt, kādas ir iespējas darboties ar otrreizēji izmantojamo materiālu dizaina un tehnoloģijas mācību stundās 3.-4. klasēs. Teorētiskajā daļā salīdzināts mācību priekšmetu Mājturība un tehnoloģijas un Dizains un tehnoloģijas mācību saturs. Analizēts dizaina process un tā posmi, to izmantošana mācību procesā. Analizēta tēlainās un kritiskas domāšanas nozīme dizaina procesā. Apzinātas otrreizēji izmantojamo materiālu pielietošanas iespējas. Praktiskajā daļā izstrādāts plāns trīs tēmām Dizaina un tehnoloģiju mācību priekšmetā, sniegts aprobācijas apraksts un analizēti iegūtie rezultāti. The aim of the diploma thesis “Possibilities of using reusable materials for 3rd-4th class students in design and technology lessons” is to study the possibilities of working with reusable materials in design and technology lessons in 3rd-4th classes. The theoretical part compares the study content of the subjects Home Economics and Technology and Design and Technology. The design process and its stages, their use in the learning process are analyzed. The importance of imaginative and critical thinking in the design process is analyzed. Possibilities of using recyclable materials have been identified. In the practical part, a plan for three topics is developed, a description of the approbation is provided and the results are analyzed.