Show simple item record

dc.contributor.advisorVorobjovs, Aleksandrs
dc.contributor.authorGorškova, Aleksandra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-07-01T01:06:28Z
dc.date.available2020-07-01T01:06:28Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other77366
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51599
dc.description.abstractMaģistra darbā tiek pētīta atgriezeniskās saites pielietojuma izpratnes pilnveide skolotājiem. Maģistra darba autore ir Aleksandra Gorškova. Pašlaik aktīvi notiek pāreja uz kompetencēs balstītu izglītību un tiek pilnveidots mācību saturs, tāpēc īpaši aktuāla ir formatīvā vērtēšana, kas palīdz skolotājam precīzi virzīt mācību procesu un sadarbībā ar skolēniem pārvārēt šķēršļus ceļā uz mācību mērķiem. Tas nevar realizēties bez atgriezeniskās saites kā formatīvās vērtēšanas būtiskas daļas, jo atgriezeniskās saites kvalitāte ir jebkuru mācību, mācīšanās un vispārīgi attīstības procesa galvenais jautā-jums. Efektīvai un pozitīvai atgriezeniskai saitei ir liels potenciāls, tieši tāpēc būtu nepieciešams pilnveidot skolotāju atgriezeniskās saites pielietojuma izpratni, lai tā kalpo kā motivācija un palīgs mērķu sasniegšanā. Pētījuma mērķis ir izpētīt skolotāju atgriezeniskās saites pielietojuma izpratnes pilnveides iespējas un kā galaproduktu izveidot atgriezeniskās saites paņēmienu rokas-grāmatu skolotajiem. Maģistra darbs sastāv no trīs daļām – teorētiskās, pētījuma dizaina apraksta un empīriskās. Darba teorētiskā daļa ir vērsta uz atgriezeniskās saites pielietojuma izpratnes pilnveidi skolotājiem, balstoties uz Dž. Hetija (2012), H. Timperlija (2007), D. Stouna (2014), D. Nicola (2010), M. Baisalbajevas (2019), ka arī citu autoru pētījumiem un teorētiskām atziņām. Teorētiski izpētīta un analizēta efektīvas un pozitīvas atgriezeniskās saites būtība, raksturotas grūtības atgriezeniskās saites saņemšanā un sniegšanā, ka arī noteikti atgriezeniskās saites bloķējošie faktori. Maģistra darba empīriskajā daļā ir apkopoti un analizēti Latvijas skolotāju anketēšanas rezultāti, ka arī Jelgavas X vidusskolas skolotāju fokusgrupas diskusiju rezultāti. Tika izpētīti, atlasīti un aprakstīti dažādi atgriezeniskās saites pielietojuma paņēmieni un izveidoti snieguma līmeņu aprakstu piemēri. Darbā ir izmantoti 50 avoti, 34 attēli, 6 tabulas, 5 pielikumi. Kā maģistra darba galaprodukts ir izveidota “Atgriezeniskās saites paņēmienu rokas-grāmata skolotajiem”.
dc.description.abstractIn the master's thesis, the improvement of teacher’s understanding of the use of feedback is studied. The author of this master’s thesis is Aleksandra Gorškova. Currently, the transition to competence-based education is actively taking place, the content of teaching is improving, therefore formative assessment is especially important, which helps the teachers to precisely guide the learning process and, in cooperation with students, to overcome obstacles on the way. This cannot be achieved without feedback as an essential part of formative assessment, as the quality of feedback is a key issue in any training, learning and development process in general. Effective and positive feedback has great potential, which is why teachers' understanding of the use of feedback should be improved so that it serves as a motivation and helper for achieving goals. The aim of the research is to explore the possibilities of improving the understanding of the application of teacher feedback and, as a final product, to create a handbook of feedback techniques for teachers. The master's thesis consists of two parts - theoretical and empirical. The theoretical part of the work is focused on the development of teachers' understanding of the application of feedback, based on J. Hattie (2012), H. Timperley (2007), D. Stone (2014), D. Nicol (2010), M. Baisalbayev (2019), as well as research and theoretical findings by other authors. The essence of effective and positive feedback has been theoretically researched and analysed, the difficulties in receiving and providing feedback have been described, as well as a blocking feedback factors have been determined. The empirical part of the master's thesis summarises and analyses survey the results which were conducted by teachers in Latvia, as well as the results of focus group discussions conducted by Jelgava X Secondary School teacher’s. Various feedback application techniques were explored, selected, and described, and examples of performance level descriptions were developed. 50 sources, 34 figures, 6 tables, 5 appendices are used in the work. A “Feedback Techniques Handbook for Teachers” has been developed as the final product of the master's thesis.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectatgriezeniskā saite
dc.subjectefektīva atgriezeniskā saite
dc.subjectformatīvā vērtēšana
dc.subjectsnieguma līmeņu apraksts
dc.subjectatgriezeniskās saites paņēmieni
dc.titleAtgriezeniskās saites pielietojuma izpratnes pilnveide skolotājiem
dc.title.alternativeImproving Teacher's Understanding of the Use of Feedback
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record