• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Equity and Quality in Primery Education of Latvia

Thumbnail
Öffnen
27484-Ieva_Johansone_2009.pdf (1.676Mb)
Autor
Johansone, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kangro, Andris
Datum
2009
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Promocijas darbā galvenā uzmanība pievērsta vienlīdzīgi augstas kvalitātes izglītības nodrošināšanas visām skolēnu grupām iespēju izpētei Latvijas sākumskolas izglītības pakāpē. Izmantoti divu IEA pētījumu (PIRLS 2006 un TIMSS 2007) dati. Būtisks izglītības kvalitātes aspekts Latvijā ir saistīts ar pilsētu un lauku skolēnu sasniegumu atšķirībām. Ģimeņu sociāli ekonomiskais statuss ir vissvarīgākais skolēnu sasniegumus ietekmējošais faktors, tomēr ar atšķirībām skolēnu sociāli ekonomiskajā statusā vien nevar izskaidrot skolēnu sasniegumu atšķirības pilsētās un laukos. Latvijas sākumskolas izglītības sasniegumu nepietiekamā vienlīdzība ir saistīta ar sociāli ekonomiskā statusa atšķirībām skolu līmenī. Urbanizācijas efektu izskaidro sociāli ekonomiskā statusa krasākas atšķirības tieši laukos.
 
The research of this promotion paper focused on equity of achievement in primary education in Latvia. Data from two IEA studies (PIRLS 2006 and TIMSS 2007) were used. Poor educational equity in Latvia is because of rural-urban disparities in student achievement. Socio-economic status is the most important determinant of student achievement, but socio-economic backgrounds of individual students cannot explain the urbanization effect. Low achievement equity in education is a problem of segregation by socio-economic status, and the urbanization effect is significant mostly because the segregation is more obvious in the rural areas of Latvia. Almost half of the originally stated urbanization effect was explained by controlling for the proportions of disadvantaged students in different schools.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/5162
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1377]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV