Valodu politikas īstenošanas vadība Latvijas valsts augstskolās
View/ Open
Author
Boge, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Blūma, Dainuvīte
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Promocijas darbā „Valodu politikas īstenošanas vadība Latvijas valsts augstskolās” ir veikts kvalitatīvs un kvantitatīvs pētījums par valodu politiku un tās īstenošanas vadību LR valsts augstskolās, lai sekmētu valodu mācīšanos un valodu kompetences pilnveidi. Valodu kompetences pilnveide un valodu mācīšanās ir nepieciešama, lai augstskolu studenti un personāls iekļautos internacionalizācijas procesos un būtu konkurētspējīgi Latvijas un Eiropas darba tirgū. Pētījumā pētīta un analizēta valodu politikas situācija LR valsts augstskolās un valodu politikas pasākumu īstenošana tajās. Pētījumā izpētīts un izveidots valodu politikas augstskolā modelis. Promocijas darbā izanalizēts Latvijas Universitātē pieņemtās valodu politikas dokuments un rīkojums par tās īstenošanu. Darbs izstrādāts LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē.
Atslēgas vārdi. Valodu politika, valodu kompetence, daudzvalodība The Doctoral Thesis “Language Policy Implementation Management in State Higher Education Institutions in Latvia” reveals research on language policy and its implementation management in state higher education institutions (SHEIs) in LR to facilitate the development of language competence and language learning. The development of language competence is essential for students and staff of HEI to involve in internationalisation processes and to be competitive in the labour market in Latvia and Europe. The situation of language policy and language teaching and learning in SHEIs have been studied and analyzed in the research. A model of language policy in HEI has been developed, as well as the language policy documents of LU have been analysed. The Doctoral Thesis has been worked out at the Faculty of Pedagogy, Psychology and Arts of LU.
Key words. Language policy, language competence, multilingualism