Mikroainavu telpiskā struktūra un to ietekmējošie faktori Austrumlatvijas zemienes augstajos purvos
View/ Open
Author
Namatēva, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Kalniņa, Laimdota
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Namatēva A. 2011. „Mikroainavu telpiskā struktūra un to ietekmējošie faktori
Austumlatvijas zemienes augstajos purvos. Promocijas darbs. Rīga, Latvijas Universitāte,
Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte.
Pētījuma mērķis bija izpētīt augstā purva mikroainavu telpisko struktūru un to
ietekmējošos faktorus, lai novērtētu augsto purvu ietekmētības pakāpi un to nozīmi purvu
aizsardzības pasākumu plānošanā.
Pētījumā, izmantojot autores izstrādāto metodiku, veikta purvu mikroainavu
kartēšana, izanalizēta purva mikroainavu telpiskā struktūra. Mikroainavas iedalītas trijās
grupās, kas raksturo purva ietekmētības pakāpi. Secināts, ka likumsakarības starp dažādu
purva mikroainavu telpisko struktūru ir novērojamas tikai lielos purvu masīvos ar
vairākiem 5 - 7 m augstiem kupoliem, kamēr pēc platības mazākos purvos, kur kupolu
augstums nepārsniedz 3 - 5 m, tās nav izteiktas. Augstajos purvos dominē mikroainavas,
kuras raksturo ietekmētus purvus.
Latvijā pirmoreiz veikta šāda plaša mikroainavu kartēšana un analīze.
Atslēgas vārdi: mikroainavas, Teiču purva masīvs, mikroreljefs, Latvija Annotation
The objective of the promotion paper is to study the tourist as consumer satisfaction with various features of tourism product and its impact on tourist future consumer behaviour in Latvian tourism market.
The promotion paper displays theoretical aspects of consumer satisfaction, satisfaction/ dissatisfaction effects in consumer behaviour, as well as the most important consumer satisfaction evaluation methods. A new tourist satisfaction multivariate model for tourism destinations introducing the non-service factors, as well as a new tourist satisfaction definition was developed.
The demand trends of foreign travelers in Latvian tourism market, as well as the results of foreign tourist’s survey were analyzed in the paper. A tourist satisfaction evaluation system was developed which could be introduced in Latvia, as well as the recommendations for Latvian tourism organizations and enterprises were offered.
Keywords: consumer behavior, consumer satisfaction, tourist market, tourist satisfaction