Show simple item record

dc.contributor.advisorSproģe, Ludmilaen_US
dc.contributor.authorBrēmere, Ilzeen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:56:10Z
dc.date.available2015-01-12T06:56:10Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other29142en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/5173
dc.descriptionElektroniskā versija nesatur pielikumusen_US
dc.description.abstractPromocijas darba tēmu ,,Tēlotājmākslas objekta verbālā reprezentācija XX gs. sākuma latviešu dzejā” visprecīzāk raksturo jēdziens ,,ekfrāze”– mākslas darba apraksts literārā tekstā. Jēdziens ieņēmis stabilu vietu mūsdienu literatūrzinātnē, tomēr joprojām tiek traktēts un interpretēts dažādi – visbiežāk šī jēdziena robežas tiek paplašinātas, par ekfrāzi dēvējot jebkādu tēlotājmākslas objekta un tā verbālās reprezentācijas saskarsmes fenomenu. Pētījuma pamatproblēma: vizuālā tēla transformācija verbālā tēlā, tās veidi, līdzekļi, paņēmieni. XX gs. sākumā līdz ar fundamentālajām izmaiņām tēlainajā domāšanā, modernisma realizēto mākslu mijiedarbību un sintēzi, un reproducēšanas iespējām iezīmējas attēliskā pavērsiena pirmās kontūras, kas visspilgtāk reprezentējas dzejā. Pētījumā analizēta E.Virzas, V.Eglīša, V.Damberga, A.Austriņa, J.Akuratera, L.Laicena, A.Kurcija, A. Švābes, V. Dāvida dzeja.en_US
dc.description.abstractThe theme of the PhD thesis The Verbal Representation of a Fine Art Object in the Latvian Poetry of Early 20th Century is characterized by a concept “ekphrasis”– a description of an art object in a literary text. In the last years the concept of ekphrasis has acquired a stable place in the modern literary studies. Often the borders of the concept are broadened, the ekphrasis being defined as any phenomenon of contact between an art object and its verbal representation. The main problem of the research: transformation of a visual image into a verbal image, its types, means, and techniques. At the beginning of the XX century together with the fundamental changes in artistic thinking, with the realized in modernism synthesis and interaction of various kinds of art, and with the possibilities of reproduction, the first contours of pictorial turn appeared, being represented most brightly in poetry. The assumption is discussed on the basis of the analysis of poetic texts by E.Virza, V. Eglītis, V. Dambergs, A.Austriņš, J.Akuraters, L.Laicens, A.Kurcijs, A. Švābe, V.Dāvids.en_US
dc.language.isolaven_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiloloģijaen_US
dc.subjectLatviešu dzeja 20. gs. (Vēsture un kritika)en_US
dc.subjectTēlotājmāksla
dc.subjectekfrāze
dc.subjectattēliskais pavērsiens
dc.subjectfine arts
dc.subjectekphrasis
dc.subjectpictorial turn
dc.titleTēlotājmākslas objekta verbālā reprezentācija XX gs. sākuma latviešu dzejāen_US
dc.title.alternativeThe Verbal Representation of a Fine Art Object in the Latvian Poetry of Early 20th Centuryen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record