Show simple item record

dc.contributor.advisorGeske, Andrejsen_US
dc.contributor.authorOzola, Antraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:56:12Z
dc.date.available2015-01-12T06:56:12Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other32996en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/5188
dc.description.abstractPromocijas darba pētījuma mērķis - pamatojoties uz teorētiskajām atziņām par cēloņiem, kāpēc atšķiras zēnu un meiteņu mācību sasniegumi, izpētīt zēnu sasniegumu tekstizpratībā uzlabošanas iespējas, kompensējot bioloģiski noteikto dzimuma faktoru ar sociāliem faktoriem, tādējādi panākot, lai pētījuma rezultātus varētu izmantot par informatīvo bāzi izglītības vadības lēmumu pieņemšanā, veidojot uz pierādījumiem balstītu izglītības politiku. Pētījuma bāze - Starptautiskā lasītprasmes novērtēšanas pētījuma PIRLS 2006 dati par 4. klašu skolēniem. Pētījuma rezultātā konstatēts, ka samazinot atšķirības starp dzimumiem pirmsskolas prasmēs, attieksmē pret lasīšanu un lasīšanas aktivitātēs ārpus skolas, iespējams samazināt arī sasniegumu starpību starp dzimumiem tekstizpratībā. Promocijas darbs izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē. Atslēgvārdi: tekstizpratība, sākumskola, dzimumatšķirības, starptautiskā salīdzinošā izglītības pētniecība, uz pierādījumiem balstīta izglītības politikaen_US
dc.description.abstractThe objective of study was, basing on the theoretical knowledge of the causes of differences between boys and girls learning achievements, to explore the possibilities of improving boys’ reading literacy achievement by compensating the biologically determined sex with different social factors, attaining that the results could be utilized as informational basis in decision making in education management when developing an evidence-based policy. The research is based on data about 4th grade students form the Progress in International Reading Literacy Study PIRLS 2006. Results of the study show that if differences between genders in preschool skills, attitude towards reading and out of school reading activities are reduced, gender gap in reading literacy achievement decreases. The doctoral thesis is developed in the University of Latvia, Faculty of Pedagogy, Psychology and Art. Key words: reading literacy, gender differences, primary school, international comparative studies in education, evidence-based policy in educationen_US
dc.language.isolaven_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVadībzinātneen_US
dc.subjectIzglītības vadībaen_US
dc.subjectManagement science
dc.subjectEducation Management
dc.titleZēnu tekstizpratības uzlabošanas iespējas izglītības vadības kontekstāen_US
dc.title.alternativePossibilities to improve boys’ reading literacy in a context of education managementen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record